Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Hei, Jeg lurte på om noen visste om en kan få overgangsstønaden pluss fødselsstipend samtidig,var ei vennine av meg som sa at det kan en??Noen andre med slik erfaring?takknemlig for alle svar:) Mvh
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har også hørt at du kan få både fødselsstipend og overgangsstødnad, men det kreves at man har en studieplass for å få fødsesstipend, og man får det bare for 48 uker tror jeg... Håper dette hjalp litt. =)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Såpass? Det hørtes jo kjempe flott ut:) Er det noen her inne som har erfaring med dette,som har hatt det selv? Har søkt skole til høsten og venter barn til sommeren:) Noen som vet hvordan fødselsstipendet blir utbetalt i sommeren?Eller blir dette etterbetalt til høsten når en har kommet inn på et nytt studie? Mye som er forvirrende med dette her synes jeg:) Tusen takk for svar:):) Hjelper mye at dere svare,så dere skal vite at jeg setter veldig stor pris på dette:) Mvh
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg er i en liknende situasjon. Venter barn i september jeg da. =) Jeg var hos Amathea, og der fikk jeg en oversikt over hva jeg hadde krav på. Om fødselsstipend stod det følgende: - dersom du er skoleelev/student (dvs. har studert i minst 6 måneder før fødselen) kan du søke om fødselsstipend fra Statens Lånekasse - hvis du har termin i vårsemesteret, kan du få stipend fram til 14. 8 samme år - dersom du må utsette og fullføre utdanning, eller skal fortsette utdanning etter fødselen, kan du få fullt stipend i 42 uker - du må da søke om lån på vanlig måte, og oppgi at og når du venter barn. Lånet blir omgjort til stipend når du har sendt inn fødselsattest for barnet Takstene er forøvrig kr 1200 per måned for vanlig videregående opplæring, og kr 9290 per måned for universitet/høgskole/annen utdanning. Håper dette hjalp litt. =) Jeg sliter som sagt selv må å forstå hva alt dette egentlig betyr, så om det er noen som har noe å tilføye, er det sikkert flere enn meg som blir glad. =)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Sjekk denne linken om fødselsstipend: http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx¨ Håper den kommer til nytte. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå