Gå til innhold

SA for en uke siden-lurer litt, gitt

liljen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt småblødninger- hvor lenge hadde dere det?

og hvordan er det å ha sex når det fortsatt er blødninger?

jeg ønsker å bli gravid igjen og føler meg klar for det allerede- når kan man forvente eggløsning etter en SA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også veldig dårlig opplysninger av legen da jeg mistet i MA i februar i fjor.

Men jeg fikk ingen beskjed om og vente med sex i så så lang tid etterpå som mange andre har fått, men så var jeg så heldig at jeg slapp utskraping, men har hørt at det ikke er lurt og ha sex mens det fortsatt er blødninger.

Vet ikke helt når du kan forvente og ha eggløsning igen, men for min del, så fikk jeg igjen mens etter 4 uker og 3 dager, men etter det var det ikke regelmessig mer.......

Håper alt går bra for deg, og at du snart får en spire som vil sitte.

Jeg for min del er nå 20+6 uker på vei igjen, men for meg så tok det 7 mnd før jeg bel gravid igjen, men får håpe du slipper og vente så lenge..

Lykke til:)

Skrevet

tusen takk for svar-

så kjekt å høre at det går bra med deg denne gangen;O)

Jeg går fortsatt å verker og blør litt- er vel på 11. dagen nå...håper det snart går over....litt av en prosess, men det normaliserer seg forhåpentligvis snart.

Skrevet

Hei.

Hadde også en SA for ca 3 uker siden. Fikk beskjed på sykehuset om å ikke ha samleie, bade eller bruke tamponger de neste to til tre uker pga infeksjonsfare.

Vet ikke hvordan det er med deg no om du har sluttet å blø. Jeg blødde i litt over to uker og etter et bløstopp på en uke begynte jeg sannelig å blø igjen idag... Vet ikke om tanta har kommet på besøk igjen eller at det er etterdønninger etter SA... Men det er jo egentlig litt rart. Da burde blod være mørkt og gammelt, men det er friskt og rødt...

Noen med erfaring der???? Eller som vet????

Det sies også at en bør ha en mens før neste graviditet pga at slimhinner skal bli normal igjen... Men mange har blitt gravid med en gang igjen og det har gått bra, så... Hvem vet???

Uansett - lykke til med prøvinga.

Skrevet

Eg skal ikkje lata som eg er ekspert på dette, for det er eg ikkje.

Men i det eg har lese, står det eit par grunnar til å la det går ein menssyklus (blødning pluss eggløysing) før de prøver igjen:

- infeksjonsfare medan såret etter SAen framleis er ope

- vera heilt sikkert på at SAen er over

- gjera det lettare å berekna termin.

Eggløysinga etter SA er visstnok vanskeleg å berekna, dvs individuelt når kjem. Ein måte å gjera det lettare på, er å gå ein månad på p-piller først - då kjem mensen "som bestilt" eit visst antall dagar etter du er ferdig med brettet, og eggløysinga ca to veker etter det igjen.

Lukke til uansett kva du vel å gjera!

Skrevet

nja...ikke fristende å ha samleie når det fortsatt er blødninger og jeg har små vondt i rygg og mage.

følelsene mine er iallefall helt ute av spill, føler meg tiltaksløs og lei hele tiden. Sover hele tiden.

skuffelsen er nok større enn jeg trodde....

nå skal vi på vinterferie og på ski som jeg hadde gledet meg til, men orker egentlig ikke-må bare dra meg utpå....

Skrevet

Hei! jeg hadde en ma med utskraping 10 januar. Jeg blødde litt vær dag de første 2 ukene.De neste 2 ukene blødde jeg ca vær 3 dag. så de siste 2 ukene har jeg blødd en gang i uka og i går fikk jeg mensen! 39 dager etter utskraping. å syklusen min er på 39 dager tilvanlig!

Jeg fikk ett ark på sykehuset der d sto at jeg skulle vente med sex,bading ol. til 1-2 uker ETTER at jeg hadde sluttet å blø. så vi hadde først sex i forige uke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...