Gå til innhold

Hvor lenge...

Veldig_lykkelig_mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal babyer ha melk? Enten i form for mm eller mme? Og hvor mye må de ha for å dekke det minste behovet? Bør de få melk til hvert måltid eller kan man like gjerne gi dem vann etter glass eller grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt

Skrevet

er det ingen som vet? dytt dytt

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men mener at barn (både babyer og småbarn) skal ha minst 4-5 dl melkeprodukter per dag pga kalsium. Dette kan være i form av morsmelk, MME, pålegg av melk (gulost/brunost, prim, smør) grøt (de fleste grøt-typer inneholder melk, så da kan du regne et grøtmåltid som et melkemåltid hvis du skjønner), youghurt, kumelk, biola osv osv. Så til sammen i løpet av dagen anbefales 4-5 dl melkeprodukt. Når man ammer er det jo vanskelig å vite hvor mange dl babyen drikker, men jeg tenkte at så lenge noen av ammemåltidene etterhvert erstattes med grøt (med melk oppi) så får hun nok, osv...

Jeg gir ikke tulla kumelk til maten enda, for hun ammes morgen og kveld, og får 2 grøtmåltider i løpet av en dag + av og til youghurt, ost på brødskiva osv. Da regner jeg med det holder!

Var dette oppklarende?

Skrevet

Det anbefales å gi babyer melk enten i form av mm eller mme det første leveåret dems. For å forebygge allergier og å lette overgangen for tarmene til fast føde burde man gi mm/mme til hvert måltid. Det er fortsatt masse næringstoffer i melken som babyen trenger etter at den har begynt med fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...