Gå til innhold

God parkdress til gutt som er laang i ryggen og kort i bein og armer? :-)

Anbefalte innlegg

(prøver meg både her og på Småtroll 1-2)

Finnes det et merke som er litt "sidrompa" i fasongen?

Vi sliter sånn med å finne en dress til 2-åringen vår. Dressene blir jo altfor korte i ryggen lenge før de er passe på ermene og i beina. Stakkars liten, skal han gå slik med klær som ikke passer i årevis tenker jeg -

Han er 83 cm høy, veier ca 12 kg, er vel str 90/92 i overkroppen men 80/86 i beina :-) og er tynn som en strek. Mange dresser er VELDIG vide, og samtidig korte i livet synes jeg.... er min gutt så unormal? Mange gutter er jo lange i ryggen trodde jeg.

Har arvet og lånt litt forskjellig Troll, Reima og Cross. Ingen passer. Fikk en Reimadress til ham i fjor i str 86 som han bruker i bhg, den er altfor lang på ermene og i beina fremdeles, selv om den nå passer akkurat i lengden fra skrittet til skuldrene. Veldig vid også.

Fortsetter under...

Jeg synes dressene på Spar kjøp er fine.. er gode og lang i overkroppen og kortere armer og bein.. Strikk i livet og på ermene så de ikke sklir ned.

I tillegg til andre dressen hennes kjøpte vi den og er fornøyde..

Dette problemet sliter vi med også. Gutten min på 2 1/2 år er normalt lang i ryggen, men kort i bena som sin mor:-)

Har ikke funnet noen dresser som passer optimalt, men vi kjører Reima. Det går greit at den er litt lang på bena, for han har jo støvler eller sko som stopper den. Kan jo evt brette opp i armene.

Vi har kjøpt troll til 2 åringen. 104 ble for kort i ryggen og da gikk vi for 110. Passer perfekt nå og en stund fremover. Den kan snøres inn i livet så da passer den fint selv om han er noen og 90 cm lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...