Gå til innhold

Noen som har vært på Karon, Kata beach eller i Krabi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler dere Karon eller Kata? Hvor er det best? Bør være fam.vennelig...

Vi skal og til Krabi, og har blitt tilbudt et rimelig hotell, men er 6 km fra standa (AoNang) og 3 km fra Railey beach? Men Railey må man vel ta båt til? Dumt å velge et hotell så lang ifra stranda?

Skrevet

Hei,

Jeg har vært i Krabi (Ao Nang). Vi bodde rett ved stranden og jeg må si at det var veldig praktisk.

Men hvis hotellet har et bra svømmebasseng, så gjør det vel kanskje ikke noe? Det kan jo være litt vanskelig å finne skygge og fasiliteter på stranden, og av og til er det greit å bare slappe av på hotellet også.

Transport går igrunnen greit hvis man ikke har noe imot å bruke Tuk Tuk. Sikkert kjempespennende for større barn, men kan kanskje være litt pes med de aller minste. Det finnes taxier, selvfølgelig, men de kan være litt vanskelige å finne på vei hjem fra stranden..

Håper dette hjalp litt.

Skrevet

Takk. Har vel slått fra oss det hotellet - må nok ha noe nærmere stranda...

Noen som kan si om de anbefaler Karon eller Kata? Vanskelig å velge mellom de to, når man ikke har vært der før. Vi skal gifte oss på Kamala beach 27.12, men ønsker å bo på enten Kata eller Karon altså. Blir 9 voksne og 3 små barn... Fått tilbud om Karon Princess hotell...

Skrevet

Heisann!

Jeg var i Thailand for 2 år siden. Bodde en periode i Karon og var på stranden i Kata et par ganger, var også noen dager på Railey. Da hadde jeg ingen baby, så la ikke særlig merke til hvor det var familievennlig og ikke... Men, Kata og Karon ligger veldig nærme hverandre. Ikke mange minuttene i en Tuk Tuk. Det er relativt rolig begge steder, men litt mere liv og i Karon. Vi reiser til Karon 21 mars og skal være der i 19 dager ;-)

Du ble kanskje ikke så mye klokere, men jeg tror altså at det går litt for det samme om du velger Kata eller Karon. Jeg ville uansett valgt å bo i nærheten av stranden!!

Skrevet

Tusen takk for svar!Jo, jeg ble nok litt klokere - virker som det er hipp som happ med Karon eller Kata, så da tar vi det hotelltilbudet som er best bare :)

God tur i mars!

Vi skal være i 21 dager forrersten - åh som jeg gleder meg!! :))

Skrevet

Hei!

kommer akkurat fra Thailand.

Har ikke vært på Karon eller Kata, men Railey.

Railay var bra med små barn, relativt langgrunt. Var der noen dager.

Vi var også på Koh Lanta som jeg vil anbefale. Du kan f.eks ta båt dit direkte fra Railey. Vi bodde på Klong Dao beach som jeg vil anbefale hvis du har små barn som liker å bade.Langgrunt og fint.

Hvis du vil ha flere tips bare spør!

Skrevet

Takk for svar!

Ja, Railey har jeg hørt mye bra om :)

Ikke umulig det dukker opp flere spm etterhvert, nei...

Skrevet

hei! Vi er pa kata na med baby pa snart 5 mnd. Stranda er langgrunn og fin den, men det er saaaa inni granskauen proppfullt av folk her at det er nesten ikke plass til flere. Dessverre....jeg var her for 2 og 3 ar siden og da var det myyye mer plass. Na setter de solstolene sa tett at man kommer nesten ikke fram til vannkanten hvis man ligger pa den bakerste raden. Og hele maneden vi har vart her har bolgene vart megestore, altfor store til at vi har kunnet bade med snuppa. Selv voksne har problemer med a holde seg pa beina til tider og det har vart to drukningsulykker mens vi har vart her (voksne som blir dratt ut av tilbakesuget etter store bolger).

Mener ikke at ta motet fra dere altsa, det er flott her og vi koser oss, men pa stranda er vi lite pga overnevnte. Sats pa et sted som har basseng....

Skrevet

Obs, da... Er vel likt på Karon og , da vel?

Ser ut til at det blir Karon nå, uansett!

Takker for svar!!

Skrevet

Hei

Vi var bodde på Karon Princess for 2 år siden. Helt ok hotell, var mye ved bassenget selv om hotellet ligger rett ved stranda. Mer skygge å hente ved hotellet, kan gå inn med de små som evt skal sove. Det gjorde vi. Kata er mer idyllisk, mer rolig. Ved stranda i Karon går hovedveien rett ved stranda.... ikke så rolig da.

Var også i Krabi, bodde på AoNang, men ikke rett på stranda, kanskje 500 m å gå. Tok båt til Raily, ingen problem med vår 1 år gamle datter da. Deilig og rolig der, kunne tenkt med å bodd der noen dager om vi skulle dra igjen. På Raily er hotellene på stranda og da har du jo i pose og sekk...

Vi tenker å dra om ett år tilbake, og da vil jeg helst bo rett ved stranda. Det er jo veldig varmt der, veldig greit å ha mulighet til litt avkjøling inne ved behov. Og rett i sola klarer man ikke å være lenge i gangen, uansett....

Ha en fin tur, det er et deilig land og feriere i med barn!:-)

Skrevet

Tusen takk :) Så kjekt å høre fra noen som har bodd på K. Princess hotell - er akkurat der vi skal bo og :)

Hotell i Krabi er ikke helt bestemt ennå, men det blir iallefall ikke det som er langt unna stranda. Lurer litt på en bungalow i Nopparat. Noen som har vært der?

Skrevet

Akkurat kommet hjem fra Karon jeg... bodde på Karon Sea sands... veldig fint hotell.. vi hadde rom rett ved bassengent... bra siden lillegutt da kunne sove på rommet mens vi lå litt i solen... ellers synes jeg karon er slitsomt nå... bare masse turister og svenska kjøttbullar.. hvis det forklarer noe.. hi hi.. er ikke akkurat det som er skikkelig thailand! Vi bodde siste uken på holliday inn på phi phi vi.. der er det vakkert og perfekt med barn! Hadde bungalow på stranda! Er jo bare turister der også, men mye roligere og kun de som bodde akkurat på det hotellet liksom.. var bare 2-3 hotell langs den stranda vi bodde på.. måtte ta båt for å møte fler liksom! Veldig deilig ferie synes jeg! Et tips på veien... i bangkok har SAS vogner å låne bort... men ingen andre enn SAS personale vet dette.. vi fikk nemlig tilfeldig lånt en på vei ned.. på vei hjem spurte vi thai som samarbeider med sas om de kunne fikse oss en vogn.. men nei det hadde de ikke! Hi hi, etter mye om og men så fikk vi tak i sas ansatte og de fikset oss en fin vogn! Veldig kjekt siden vi hadde 4 timer i sovetiden til vår lille på 6 mnd!

Skrevet

Nå har vi kommet hjem etter en hel lang og god februar måned i smilets land. Vi har kost oss såå mye og snuppa "fylte" 5 måneder mens vi var der. Hun har virkelig storkost seg med bading, livet uten varme klær i tykke lag, all oppmerksomheten!!! og alle inntrykkene! Ingen problemer i det hele tatt egentlig, verken under oppholdet eller flyturen. Frisk og glad liten frøken på tur.

Den siste uken roet de store bølgene seg en del så det gikk lettere å bade med de små, men jeg vil anbefale alle å være varsomme når de bader der, det er større krefter i havet enn man skulle tro!

Råd jeg har å komme med:

-Myggnett!!! Både for å holde mygg borte og for at babyen skal få litt fred fra thaier som vil kose og leke heeeele tiden....koselig det altså, men litt i meste laget i blant!

-Drass ikke med unødig mye rart hjemmefra, de har ALT i Thailand også, og de eeeeelsker babyer og hjelper deg mer enn gjerne å få tak i det dere trenger! Ta taxi til et supermarked og dere får tak i babystoler, badebaljer, tepper, leker, klær, alle slags produkter i serien Johnsen&Johnsen (som vår Natusan).

-De har bleier som fungerer helt greit der nede. Mamy Poko er det ene merket de har overalt. De var okej, men vi syntes Huggies var enda bedre. De holdt på det de skulle og var lette å få tak i overalt i alle størrelser.

Skrevet

Planlegger-mamma:

Har du rukket å komme hjem allerede?? Har jo lest et par av innleggene dine om at du skulle dra og være der sååå lenge ;-) Vi reiser 21. mars og blir i 19 dager. Gleder oss så utrolig mye! Har baer et par spørsmål jeg lurer litt på...

Hvordan ordnet dere det med soving på natten? Fikk dere babyseng på hotellet? Tror evt vi kjøper en der nede, for jeg orker ikke tanken på å ha han i sengen vår igjen eller å drasse med oss den store og tunge reisesengen vår...

Er det greit å finne fine sommerklær der? Hvordan er det med størrelser? Ser for meg at vi må kjøpe str 2 år til vår "lille" gutt som vil være akkurat 5 mnd når vi reiser... Har nesten ingen sommerklær fra før av og tenkte det var like greit å kjøpe der?

Skrevet

Ja, vi har allerede kommet hjem. 4 uker gikk så fort atte.....sukk. Men det er nå litt koselig å være hjemme igjen også da.

Når det gjelder barneseng så har de fleste hoteller det. De hadde det også på hotellet vi bodde på, men snuppa mi er litt bortskjemt med å sove med oss. Og vi hadde også bagen til vogna hennes med som hun sov i på dagtid (hun er ekstremt vanskelig med legging/soving). Hvis dere mot formodning skulle komme til et hotell som ikke har barnesenger så er det bare å dra til et av de forskjellige kjøpesentrene og kjøpe en, det koster ikke mye. Robinson, Jungceylon i Patong. Central Festival, Big C og Tesco Lotus i Phuket. 20-30 minutters taxitur fra Karon/Kata.

Ang klær så har de enormt utvalg av små t-skjorter, shortser, kjoler og skjørt til små i de små salgsbodene/butikkene sine og markedet på Karon. Prut og kjøp!!!! Vil du ha tak i noe mer/annerledes anbefaler jeg igjen å ta taxi til et kjøpesenter. Robinson i Patong f.eks har en egen babyavdeling med leker og klær til baby/barn. Vi dro dit og supplerte snuppas utvalg av leker da hun begynte å gå lei av de lekene vi hadde med hjemmefra.

Det er så varmt at noe særlig med klær kan de små ikke ha på uansett. Snuppa gikk stort sett i tynne sommerkjoler eller tynne bodyer. Hadde med noen små bomullsbukser etc, men det ble altfor varmt og klamt for henne. Det er ikke kaldt om kvelden heller.

Ikke nødvendig å ha med mye klær verken til barn eller voksne. På hvert et hjørne kan man levere tøy til vask, 70 baht pr kilo. Leveres det før 12.00 så kommer det rent og velduftende tilbake kl 12.00 neste dag. Vi benyttet oss av dette mange ganger, hadde jo ingen mulighet til å ha med klær for 4 uker.

Det jeg anbefaler å ta med er noen gode solhatter, helst av den typen som lager skygge i ansikt og nakke. Slikt fant jeg lite av der nede. Ellers hadde de alt vi trengte og mer til.

Skrevet

Tusen takk for gode råd!!

Tror jeg har kontroll på det meste nå, og som du sier, så kan få få tak i det aller meste der nede!! Er litt småbekymret for sovingen da, for mini har vært litt vanskelig inntil helt nylig. Håper liksom ikke det endrer seg igjen!!

Nå er det bare å glede seg ;-)

Skrevet

Min har vært helt håpløs med soving, særlig på dagtid. Vrælte i evigheter full hals og våknet av det minste lille knirk. Men hun ble faktisk betydelig bedre da vi var borte. Kanskje hadde hun blitt det om vi var hjemme også, at det bare var rett tid. Men i allefall så har hun utviklet et greit sovemønster og er mye lettere å legge nå. Og våkner heller ikke like lett lenger. Jeg tror det kommer litt av at når det er så varmt som i Thailand så blir de små veldig slitne og trenger mye søvn. Også kom hun vel bare inn i rytmen da, og da prøver vi å holde på den her hjemme også og krysser fingrene for at hun endelig har akseptert soving som en naturlig del av livet! Nattestid har hun bestandig sovet greit heldigvis. Hun tok tidsforskjellen veldig bra forresten. Sov greit første natta og tok igjen det tapte med en laaaang natt akkurat som os voksne. Og det samme da vi kom hjem, sov ekstra lenge første morgen. Tidsforskjell er lettere for de små å takle, og det er bare å la dem sove som de vil så justerer det seg fort.

Gled dere masse, det var ordentlig deilig å være borte fra alt det dagligdagse en stund og bare nyte livet og snuppa. Også syntes jeg det var så fint å oppleve henne som "sommerbaby". Er jo så vant til å ha på henne vinterklær og langermet bestandig ettersom hun ble født på høsten. Koselig å se hennes lubne små armer og bein og søte lille mage hele dagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...