Gå til innhold

Uke 11?? Eller deromkring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så heldige dere alle er da!!!

Blir litt irritert når jeg hører dere blir skuffet over at 4 egg er befruktet! Beklager, men irriterte meg.

Jeg har vært gjennom behandlingen en gang før denne, hvor 4 ble hentet ut, men ingen befruktet. denne gangen fikk de ut 7 egg hvor 6 var umodne. Til og med legen synes det var vanvittig rart at det var 6 umodne. det ene egget var strålende da.Helt perfekt sa legen. Da jeg skulle sette inn på torsdag, så hadde det delt seg i 6 allerede og legen var storfornøyd.

Dette embryoet betyr alt for meg, siden vi nå har brukt en av 3.

da jeg ringte onsdag for å høre hvordan det gikk, hadde jeg stort håp. Men satt å gråt lenge etterpå da jeg fikk vite at det kun var ett egg som så bra ut. Så etter litt ble jeg irritert på meg selv. Ett egg er da alt som skal til! Jeg fokuserte på det ene egget og sendte håp og possitivitet på at dette skulle klare seg og være gullegget mitt. Foreløpig har det absolutt vært det!!!!

Er på rugedag 3 nå og prøver å ikke tenke så mye på det at det ødelegger dager for meg med altfor mye bekymring. Hadde jo ingen grunn til det onsdagen.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Ser de fleste er i finaleukene etter hvert her..

Jeg fikk satt in 2 stk 2delt egg i dag, og har egentlig ikke noen store forhåpninger. Blir helt oppslukt i denne delingen jeg..

Men legen mente at sjangsen var der, og at det så bra ut.

Vet ikke helt om jeg skal grine eller le jeg, men ruger er jeg i allefall..

Så får vi håpe i det lengste..

hilsen

Skrevet

Hei jenter

Tenkte jeg skulle melde meg inn her hos dere, hvis det er greit ??

Jeg hadde også innsett i uke 11. Hadde et avbrutt forsøk i uke 49 i fjor, var aktiv her på forum da, men da det ikke ble noe videre forsøk på oss, ble det ikke til at jeg ikke gikk inn på disse sidene (har dagbok på ønskebarn, som jeg bruker en del, de som er der vil nok kjenne meg igjen). I dette forsøket har jeg holdt meg til ønskebarn, men nå er jeg sykemeldt, og ser at det kommer til å bli rolig på ønskebarn i påsken, så jeg søker om å fåvære med her hos dere.

Kan jo fortelle vår historie. Hadde som sagt første ICSI i uke 49 i fjor. Fikk ut 6 egg, 3 kunne brukes, men ingen ble befruktet. Rett etterpå var jeg ikke mye lysten på å gå i gang igjen, men det endret seg fort, og ikke lenge etterpå synes jeg ikke tiden kunne gå raskt nok til vi kunne starte opp igjen med forsøk. De økte dosen min med puregon under dette forsøket,i håp om å få flere egg. Vi tilhører forresten Haugesund.

Jeg var som de fleste her på UL 7 mars. Da kunne han se over 10 poser, og vi var godt fornøyde, men jeg måtte gå 1 dag ekstra på puregon for at de skulle modnes litt til. Jeg hadde uttak tirsdag 11. mars (var like vondt som forrige gang dessverre), men jeg fikk ut 10 egg. men jeg og mannen hadde en rar følelse da vi reise hjem om at dette ikke ville gå vår vei...så da vi ringte opp på onsdagen fikk vi beskjed om at o av de 10 eggene ble befruktet...legen ringte meg senere og sa at nå var nok sæddonasjon det neste for oss og det var det.

Dagen etter, lå jeg i sengen og leste (siste dag som sykemeldt) da fasttelefonen ringte, hade egentlig ikke tenkt til å svare, men gikk nå inn på naborommet og hentet telefonnen, da var det far Haugesund, et av eggene var blirr befruktet, var firedelt og så veldig fint ut. da var det bare å hive oss i bilen for å få satt det inn.

Så her sitter nå jeg som en forvirret ruger...Kjenenr etter symptomer som jeg ikke har noen grunn til å kjenne etter. Men i dag stikker det veldig nederst i magen, kan det være egget som fester seg.

Jeg har fått sykemelding ut påsken (da jeg har en sykdom som gjør at det var best), men det betyr at tiden går seint...så jeg blir nok å være her inne på forum en del.

Puh dette ble jammen langt.

Lykke til dere rugere

Skrevet

OJ!!!! Det var jo kjempe bra nyhet da!! :D Masse lykke til!

Jeg fikk satt inn 13.mars. Er det noen som føler magen er større? Altså ikke sånn at jeg tror det vokser sånn, men ubehagelig å holde inn magen noe særlig mener jeg? Pluss mensen følelser, spes på kvelden? Skikkelig oppblåst til tider, spes igjen på kvelden..... Brystene blir bare ømmere og tyngre for hver dag synes jeg, men alt dette er vel pga Progesteron vel?

Har også hatt noen merkelige stikkinger i magen, ganske langt nede, men men..... Ellers er jeg mye trøtt. Sover mer enn vanlig merker jeg. Det er jo greit... vet det kommer av Progesteronen da.

Hva kjenner dere? Hvem flere bruker Albyl-E? Tildelt som en del av en slags forskning.

Hva føler dere? Håper så inderlig det skal være positiv test om en snart 11/12 dager.

Lykke til alle sammen ihvertfall:)

Skrevet

Jeg slenger meg på denne tråden jeg da.

Var i Haugesund på onsdag (12/3) og satte inn mine siste fryseegg, Denne gangen var begge eggenen fine, så nå ruger jeg for harde livet på noe som jeg håper et 2 gull egg :o)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Maja26: Jeg ble helt rørt over historien din... Synes du har et fantastisk pågangsmot og positivitet over hele prosessen, vet ikkje om jeg hadde klart meg like bra... Ønsker deg og samboer kjempe lykke til! :)

Er selv sykemeldt over påsken grunnet kronisk sykdom, men nå reiser vi på fjellet for å komme på andre tanker.... Kjenner det er mye baby tanker som kretser når man ikkje har noe å ta seg til!

Jakten*på*graviditet: Jeg skjønner din frustrasjon over vi som bare fikk x antall egg befruktet i forhold til din situasjon... I hvertfall når du har gjennom det en gang før... krysser fingre og tær for at dette er gullegget! :)

Jeg har de samme symptomene også... ihvertfall den følelsen at jeg ikkje klarer å holde magen inne.. Vi får håpe det er feste smerte... min søster hadde slike smerter de 12 første ukene av svangerskapet...

Ellers er jeg ganske forvirret jeg... noen ganger er jeg sikker på at dette lykkes, mens andre våkner jeg våt av svette og sikker på at det ikkje går... Kjenner det sliter veldig på nervene og det får litt utover de nærmeste....

God påske alle!

Stor klem

Skrevet

Hei,

Jeg føler også at magen er større, oppblåst og det er ikke bare bare å holde den inne slik som jeg kunne før hihi. Er spesielt oppblåst om kvelden, brystene er også lit større. Men vi blir vel lurte av progestanen...

Dagene går seint her i rugeverden...er heldigvis strålende vær i dag, så i dag skal jeg være litt ute å gå litt på besøk, så går den dagen

Lykke til jenter, stå på ikke mist motet (hm er så mye lettere å si det til andre enn seg selv!!)

Skrevet

Jakten*på*graviditet: Følte jeg måtte svare på det du skrev om de som er skuffa over 4 befrukta... Selv var jeg ikke skuffa over antall befrukta! Men jeg skrev her inne etter uttak at jeg var skuffa over kun 8 egg. Jeg skjønner godt din frustrasjon! Men dette er tross alt er forum hvor vi alle sliter. Vi er alle forskjellig, og alle reagerer forskjellig... Det at jeg VAR skuffa over 8 egg, skjønner jeg at er ingenting i forhold til dem som f.eks. bare får 2. Men man må få lov til å skrive sine følelser fordi om man ikke er de som får minst. Jeg skjønner godt ho som skrev at hun var skuffet over 4 befrukta, og hun bør få lov å skrive det syns jeg! Hun hadde kanskje høyere forventninger, og vi alle blir vel skuffa når forventningene ikke blir innfridd... Og vi er da litt hormonelle i disse tider, med ekstra psykiske påkjenninger... Som sagt, jeg skjønner din frustrasjon veldig godt! (helt ærlig) Men følte jeg måtte forsvare ho som skrev inn dette med 4 egg! :-) Dette var ikke ment som noe kritikk! :-)

Når det gjelder symptomjakten som er i gang, så hadde jeg en bitteliten blødning i dag, dvs. kun dråper med friskt blod... Sykepleieren på klinikken sa at egget fester seg mellom 2-5 dager etter insett, og at det er vanligere med festeblødning for oss enn dem som får det til på normalt vis.. Så må innrømme jeg ble litt glad i dag, fikk et lite håp! Men jeg tør ikke tro helt... Er så redd for å bli skuffa!:-)

Skrevet

Hei Jakten*på*graviditet*

Hei jeg skjønner at du kan ble litt irritert da jeg skrev at jeg var skuffet av at 4 egg var befruktet.. Men det var slik jeg følte det da jeg ringte inn å fikk høre at 4 av 11 var befruktet.. Jeg er helt ny i dette og ante ikke hva jeg kunne forvente. hadde bare sammenlignet med ei jeg kjenner som hadde fått 9 egg befruktet...

Jeg var livredd for at noe skulle gå galt, og det er jeg fortsatt..

Dette oppleves forskjellig fra person til person og vi har alle mange følelser som styrer rundt ang dette. Nå har jeg fått satt inn ett egg.. Og er fornøyd med det og håper på at dette virkelig er gullegget.

Og jeg håper virkelig at dere alle sammen går rundt og smiler om en 2 ukers tid.

Skrevet

Jeg skjønner alt det dere skriver, men jeg ville bare si at det er folk som har det MYE verre og har MYE mindre margin å gå etter.

Men selvsagt forskjellig fra person til person. Jeg hadde tross alt 16 egg de så kunne bli flotte første gangen, men ble 4 ut og ingen var no.

Vil bare at alle må ikke sette for store forventninger og altfor store forhåpninger til noe de ikke kan styre. Jeg gråt som en syk da jeg fikk vite at kun ett av de 7 var befrukta. Men ett er alt som skal til! Jeg må også skrive mine meninger. Og jeg ble litt irritert pga at det å bli skuffa over flere muligheter, var tungt for meg å høre. Jeg hadde tross alt ikke mulighet til å legge noen på frys. Jeg må starte for 3.gang helt på nytt om dette ikke vil.

Jeg skjønner jo at når en har fått ut endel egg at en blir skuffa når antallet befruktet ikke er mer. Klart det. Men, som jeg gjorde med kun ett befruktet, tenk da: mange som ikke får ett engang. Jeg har 4 (f.eks bare, henger ikke noen ut) og det er kun ett gullegg som trengs :) Fine embryo på frys og ett innsatt tilbake. Heldig heldig :D

Det var ikke meningen å gjøre noen sure på meg for det jeg skrev. Beklager isåfall veldig for det. Men husk at noen kan få ut 20 egg og kanksje 15 bli befrukta. Og er ingen sikkerhet om de vil overleve heller. Men kanskje du har 4 befrukta. Og det første du setter inn, blir der ut 9 måneder og blir friskt og nydelig barn :)

Ønsker alle en GOD PÅSKE og LYKKE TIL MED RUGINGA!!!

Håper gullegget er i oss alle sammen :D

Skrevet

Hei ja!

Eg fikk ut 3 egg, alle tre ble befrukta og delte seg. Et egg inn Ivf November 07 negativt, ruger nå på et befrukta egg fryseforsøk test 25.03.08.

1 egg igjen på frys

Skrevet

hvordan går det med dere jenter?

Skrevet

soesta: Oj da. Krysser fingrene for deg!!!

Tok ut 4 jeg i november var det vel, men ingen befrukta. Måtte starte helt på nytt februar. 7 egg ut. Kun ett som var modent og det ble perfekt. Satte det inn for en uke siden idag :) spennende.

Håper alt går bra.

Lykke til alle sammen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...