Grom-jinta Skrevet 9. mars 2008 #51 Skrevet 9. mars 2008 Så spennende! Skal krysse alt jeg har for deg Abelone76! Gleder meg til å følge deg videre... Håper virkelig du har en gla`nyhet å fortelle oss om litt over to uker. Klem
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #53 Skrevet 9. mars 2008 Da er eggløsnings sprøyta satt!! :- Off, den var litt tykkere enn de andre! :-( Men etter litt pingling, så gikk det bra :-) Vi reiser inn i morgen kveld, da vi har noen timer å kjøre, og skal være der tirsdags morgen. Lykke til til deg og Abelone!! Krysser fingrene for at det blir mange egg for oss begge!!! :-) Skal dere ha vanlig IVF? Vi skal ha en kombinasjon av IVF og ICSI.
Abelone76 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #54 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Vi hadde en miks av ivf og icsi sist forsøk. Da ble ingen befruktet ved ivf. Så jeg tror nok det blir icsi på oss nå. De ser jo an hvordan svømmerne er i morgen, og beslutter ut fra det. Lykke til Lykkeliten!! Håper det blir en bra dag imorgen:-)
C *baby i magen* Skrevet 10. mars 2008 #55 Skrevet 10. mars 2008 lykketil i morra. hvordan bedøvelse og piller får dere? skal dere ta noe tabl før dere skal inn?
Abelone76 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #56 Skrevet 10. mars 2008 Hei Caroline! Takk for det:-) På riksen får man bedøvelse rett i åra. Ingen tabletter. Det trengs ikke for det bare øker dosen ved den minste grimase. Og det virker med en gang.
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 10. mars 2008 #57 Skrevet 10. mars 2008 hei alle sammen i dag har jeg tatt ut egg, fikk 20 egg ganske mange... hvor mange har dere fått???? ligger på sofan å har jælig vondt i magen sinnsykt sårt. dette er første gang vi er igjennom dette.. Blir spennans å høre hvor mange som er blitt befruktet i mårra.. Åssen er det med dere da??? klem
C *baby i magen* Skrevet 11. mars 2008 #58 Skrevet 11. mars 2008 hvordan går det med dere somhar tatt ut egg i dag?
prinsesse stilig Skrevet 11. mars 2008 #59 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Tok ut egg igår... noe så j#¤%&> vondt har jeg aldri vært med på... Har lagt 24 timer i sengen ute av stand til å bevege meg og har fremdeles vondt.... Men det kom nå ut 10 egg hvorav 8 ble befruktet, så gullegget ligger nok der, og da er det vært smerten.... Så imorgen er det innsett... håper det går bedre enn uttaket.... klem
Abelone76 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #60 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde uttak idag. Fikk ut 10 egg:-) Ved mitt første forsøk før jul var ikke uttaket vondt. Idag var det derimot det... det kom noen tårer. Fikk muligens mindre smertestillende nå, jeg vet ikke. Men jeg har ikke hatt vondt i magen etter uttaket. Bare litt øm. Er særdeles spent på morgendagen, om noen av eggene er blitt befrukta! Og til pedrine; innsettet kjenner du nok ingenting av:-) Veldig fort gjort. Lykke til alle som skal befruktes i løpet av de nærmeste dagene;-))))
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #61 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde også uttak i dag! Det gikk overraskende bra!! Fikk litt lettere panikk når jeg kom inn og fikk sett den store sprøyta... Men det hele var jo gjort på 1,2,3... Jeg kjente at ho holdt på der nede, men syns ikke det var vondt. Har ikke hatt vondt etterpå heller, bare sånn milde mens smerter... Så jeg er veldig overrasket! Hadde ventet mye verre! :-) Vi fikk ut 8 egg.. Er litt skuffa egentlig... Hadde håpt på flere egg, men det trengs jo bare et gullegg! Så håper på mange befrukta i morgen! Er så spent... :-)
Mamma des.08 Skrevet 12. mars 2008 #62 Skrevet 12. mars 2008 Hei alle sammen Hadde uttak igår og innsett da torsdag. Mange her som har det ser det ut til Men typen kan ikke være med i morgen når de setter inn da, så jeg skal ha med meg ei god venninne. Ville gjerne ha med noen på dagen jeg setter inn. Vet ikke hvordan det er gått enda da. Ble 7 egg ut igår, så skal ringe om en halvtimes tid nå ca å høre. Sist gang fikk jeg vite at det ikke ble noen befrukta Men var 4 egg da. Håper denne gangen går bra!!! Lykke til alle sammen. Skriver nok inn etter jeg har forhørt meg.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #63 Skrevet 12. mars 2008 Da har jeg ringt for å høre hvor mange av egga som ble befrukta... :-) Fikk ut 8 egg, tre av disse ble ikke godkjent, de ble tatt bort før befruktning... Så av 5 mulige ble alle 5 befruktet! 5 av 5 mulige er veldig bra sa dama i tlf!! :-) Så nå er skuffelsen snud!! :-) Blir noen spennende 2 uker :-)
Abelone76 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #64 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ringte også inn idag. Var så skjelven at jeg nesten ikke klarte å ringe... Av de 10 egga de fikk ut igår var det 5 som kunne brukes og som var modne. Av de 5 var 4 befruktet, og det sa dama var bra! Icsi på alle. Off, jeg har sommerfugler i magen heeeeele tiden jeg:-))
Mamma des.08 Skrevet 12. mars 2008 #65 Skrevet 12. mars 2008 Heldig du er da. Fikk ut 7 egg. Av dem var 6 umodne. Så alt faller på det ene egget. Sist det var slik ble jeg ringt og trengte ikke komme, for ble ikke no av. Men tror dette egget er bedre kvalitet. Er så redd og nervøs nå. Tanken på kanskje å måtte gå gjennom alt dette igjen for 3.gang uten noe tilbakesatt. begynner å bli lei. gråt i en time etter samtalen jeg. redd det går som sist at det ikke blir no denne gangen heller Men krysse fingrene for at dette er gullegget!!!!!!!
Abelone76 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #66 Skrevet 12. mars 2008 Skjønner deg.. Men vi får satse på at det er dette egget som skal til!!! Ett egg er jo nok:-) Er det icsi eller ivf dere har hatt? Sist forsøk fikk jeg satt inn to fordi kvaliteten ikke akkurat var den beste... og det forsøket gikk jo til h...... Vi får krysse fingrene for hverandre!!! Når er det du skal inn forresten? Klem
Mamma des.08 Skrevet 12. mars 2008 #67 Skrevet 12. mars 2008 Mest sannsynlig ICSI. Nevnte ikke no om det denne gangen, men sist sa de at de tenkte å ta halvparten da IVF og resten ICSI, men ble bare 4 og da ble det ICSI på alle. Regner med de tok det denne gangen også. Jeg har time til innsetting 12:15. Så forhåpentligvis blir det noe av denne gangen. Hva med deg? Klem
Abelone76 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #68 Skrevet 12. mars 2008 Vi skal inn kl 1030. Lykke til imorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
C *baby i magen* Skrevet 13. mars 2008 #69 Skrevet 13. mars 2008 lykketil jenter. skal tenke på dere i dag.
Katarina, mamma til gullet Skrevet 13. mars 2008 #70 Skrevet 13. mars 2008 Hei alle sammen!! Det har vært så utrolig spennende å lese om dere alle sammen!! Jeg fikk tatt ut 11 egg på mandag, og var kjempe fornøyde med det. Ringte tirsdag og fikk høre at bare 4 egg var befruktet... Skuffet... Men nå har jeg fått satt inn ett egg og 2 på frys.. Kjempe spennende.. Vil bare sovne og våkne igjen om 2 uker.. Lykke til alle sammen!!
Abelone76 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #71 Skrevet 13. mars 2008 Satte inn to egg idag:-D Ifølge legen var de fine. Jeg hadde innsett tidlig på dagen. Da vi var der hadde det ene egget begynt å dele seg til 3. Det andre var 2-delt. Hadde vi hatt senere innsett så kan det hende de hadde satt inn ett egg. Men legen anbefalte å sette inn to. Og da fulgte vi selvfølgelig hans råd! Om det skulle bli tvillinger, så er jo det bare en glede!:-))))) Hehe... Eggene har det jo bedre i livmora enn i et varmeskap, så vi får håpe de fortsetter å dele seg! Levine, Jakten på graviditet og Lykkeliten (og dere andre som har satt inn), hvordan har det gått med dere??? Klem
prinsesse stilig Skrevet 13. mars 2008 #72 Skrevet 13. mars 2008 Hei alle sammen! jeg satte inn det som forhåpentligvis er gullegget i går... (og det var ikkje noen smerter ved det i det hele tatt) Fikk ut 10 egg hvorav 8 ble befruktet og når jeg kom til klinikken hadde de frøset ned 4 egg. Fikk ikkje vite hvordan det egget de satt inn hadde delt seg, men fikk beskjed om at dette er gull egget... Så nå er det bare å vente.... å vente... kan bli en veldig lang påske dette... klem
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #73 Skrevet 13. mars 2008 Nå er innsett over! Det gikk jo smertefritt! :-) Jeg ble litt forvirra i dag.. I går på tlf, så sa sykepleieren at 5 av de 8 egga var befruktet. I dag sa leget at samtlige av de 8 eggene vi tok ut var blitt befruktet. Jeg spurte selvsagt hvorfor det bare var fem i går, da sa hun at det var noen ganger at flere av eggene ble befruktet litt senere enn de andre.. Så det er jo super bra da med alle befrukta. Men av disse så var det bare 3 som var perfekte delt. Så jeg fikk to på frys, og satt inn gullegget... Det var 6 delt... Det var visst veldig bra sa legen... Hva er vanlig? Abelone, så spennede at du fikk satt tilbake to egg! :-) Er det vanlig ved lite delinger? Eller er det alder og andre ting som gjorde at dere fikk to? Nå er det to spennende uker vi går i møte!!! Håper det blir masse gullunger av dette jenter!! :-) Jeg har fri fra jobb en uke nå (turnus-fri), så skal bare slappe av og ta det med ro... Noen andre som roer det litt ned nå i dagene som kommer? Eller lever dere som normalt? Og litt ang. den kremen, crione (eller hvordan det staves), hva er vanlig styrke? På skrivet fra klinikken står det at jeg får dobbel dose, 8%. Er dette vanlig? Hva er det som avgjør at noen får mindre/mer? Masse spørsmål dette :-) Krysser fingrene for at det endelig blir et kryss på testen om to lange uker!!! :-)
prinsesse stilig Skrevet 13. mars 2008 #74 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er sykemeldt til over påske... har fremdeles sinnsykt vondt etter uttak, så jeg ble sykelmeldt, og fordi jeg har en litt stressende jobb, ihvertfall nå i påsken... Så nå blir det hyttetur med sambo og familie som kommer innom og bare slappe av og nyte livet! Jeg går ikke på crione, jeg har progestan tab. Og hva som er vanlig vet jeg faktisk ikke.... klem
Abelone76 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #75 Skrevet 14. mars 2008 Lykkeliten: Når det gjelder innsett av to egg, var det fordi de ikke hadde delt seg i fire. Grunnen til at ikke embryoene våre har delt seg optimalt, er dårlig sædkvalitet. Har ikke noe med alder å gjøre, har nok ikke kommet dit helt ennå. Så bra du fikk satt inn et så fint egg! Nå er det bare å krysse fingrene:-) Jeg har vært sykmeldt i to uker, og skal være sykmeldt en måned tilsammen. Dette grunnet en risikofylt/stressende jobb, samt hard turnus. Lykke til!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå