Abelone76 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hellu!! Er det mange som skal i ilden i den tiden? Jeg skal forhåpentligvis ha uttak og innsett i uke 11. Hadde vært artig å følge med noen andre:-)
tubaluba Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 hallais.. jepp vi er klare for uke 11, det vil jo si hvis alt ser bra ut på UL 7mars. Vi ligger jo litt tynt an hvis det trengs lengre tid med tanke på påskeferien. Kjekt at det var flere her enn "bare" meg. Er det deres første forsøk? Hvor hører dere til? Andre som vil slå følge på veien?? mvh
Abelone76 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Vi er på riksen. Dette er 2. forsøket vårt. Hadde et mislykka forsøk før jul. Vi må ha icsi pga dårlig sædkvalitet. Satser på at dette forsøket går bra:-)))) Håper først og fremst at mensen ikke blir forsinka, for da nærmer påsken seg fort.. Har også første ul 7. mars! Dere da?
prinsesse stilig Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 heisann! Jeg skal også forhåpentligvis ha uttak og innsett i uke 11, og ul 7. mars. Håper dette klaffer.... kjekt at det er andre som skal da også!! pedrine81
tubaluba Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 hei igjen. Kjekt at alle 3 skal på UL samme dag.. spennende. Vi holder til i Haugesund, dette er 3 ICSI for vår del. Svømmerne som er det svake ledd i vår situvasjon også. Men kan jo være mye rart. Skal gå på menopur denne gang, har gått på puregon de 2 andre gangene, så det blir spennende.. Så den 26 blir en spennende dag.. må jo blande sprøytene selv.. Ha en fin kveld videre... mvh
Grom-jinta Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Hei igjen! Jeg skal også forhåpentligvis ha uttak/innsett i uke 11. Skal på ultralydkontroll den 3. og 7. februar. Så da får vi krysse fingrene for at alt klaffer for oss!
tubaluba Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Hei Grom-jinta skal du ha 2 ULèr ? er det vanlig? Er det 1 forsøk , eller? Hvor hører dere til? Velkommen til uke 11 gjengen, håper vi blir en lykkegjeng.. mvh
Grom-jinta Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Hei bæææ! Tusen takk for det! Vi må holde sammen og krysse fingrene! Skal visst ha to ultralyder ja. For å passe på at jeg ikke blir overstimulert. Dette er vårt første forsøk. Vi bor i Oslo. Er det deres første forsøk også? Så morro at vi var så mange som ligger likt da!
prinsesse stilig Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hører også til haugesund... dette er første forsøket på oss, men har vært inni systemet en stund, men har en kronisk sykdom som ikkje alltid er helt velvillig til å samarbeide med meg.... Skal også inn til to ul, en hos gynokologen, grunnet jeg har cycte, men ellers er alt greit hos oss begge! klem
tubaluba Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Hei igjen alle sammen.. er vårt 3 forsøk, så begynner å bli litt engstelig. Siste sjangse i det offentlige, der vi blir "sponset" av nav, etterpå er det bare oss selv. Ja ja har jo god tro på dette forsøket.. gleder meg til å komme skikkelig i gang.. mvh
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Vi skal også mest sannsylig i ilden i uke 11 :-) Skal på ul fredag 7... :-) Blir spennende! Holder til i Porsgrunn. Flere?
tubaluba Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 javell jenter, da nærmer sprøytestart seg (noen som har begynt??) Jeg for min del starter på tirsdag, og grugleder meg veldig denne gang. Skal ha 2 sprøyter til dagen siden jeg bruker klexane i tilegg til monupur denne gangen.. spennende. (pleid å brukt puregon) mvh
prinsesse stilig Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 skal også begynne sprøyter på tirsdag... har ikkje vært nervøs, men fikk akutt angst plutselig, men det går nok bra... skal bare sette en jeg da.... Men må man sette den om morgenen? Skal gå på gonal-f... Noen som vet? Har ikkje akkurat lyst å sette de på jobb.... klem
C *baby i magen* Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 så spennende at det er fler. sitter her å tenker litt og det er jammen meg ikke lenge til det skjer noe damer. det har gått så fort syns jeg. jeg hører til porsgrunn og skal starte med sprøyta på onsdag og ultralyd den 7. som mange andre her. blir så spennende. jeg har vært veldig engstlig på om når og om jeg fikk mensen, men den fikk jeg i går så nå går det rette veien for meg. men hva skjer egentlig hvis man ikke får mensen da?
ivf-MaMaMø Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Heisann. Caroline85.. Eg fikk ikkje mensen i sprayperioden. Det vi gjorde da var at eg gikk til gunekologen på innvendig ultralyd og sjekket slimhinnen i livmoren. Den er normalt stor og tydelig, men når vi blir skikkelig nedregulert blir den veldig liten. Så gynekologen kunne bekrefte at slimhinnen var 1mm, noe som er veldig lite.. Og som er positivt, så da var eg skikkelig nedregulert selv om eg ikkje fikk mensen. Så da kunne eg begynne på sprøyter som avtalt, og slapp å spraye til eg fikk mensen.
tubaluba Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Hei igjen.. Pedrine81; tror du kan bestemme tidspunkt på dagen selv, men jeg vet ikke med gonal-f da jeg ikke har gått på det, men med puregon og menopur kan vi i allefall velge bare de blir satt på ca samme tidspunkt hver dag. Jeg tar de om kvelden ca kl 2200, for da er jeg for det meste kommet hjem for kvelden, å slipper å ta sprøyter med ut på jobb o.l. Ellers var det kjekt at vi var fler.. Å at de fleste skal ha UL 7 mars.. Spennende.. Ikke lenge igjen nå.. mvh
Abelone76 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 26. februar 2008 Hei alle sammen!! Nå skjer det noe snart:-) Mensen kom heldigvis rett før helga, så da er det i boks. Jeg starter med sprøyter torsdag. Skal også ta blodprøve da for å se hvordan det går med nedreguleringa. Så er det ul og ny blodprøve fredag 7. Nå skal jeg snart til legen for å få sykmelding i sprøyteperioden. Håper det går bra. Vi får holde hverandre oppdatert jenter! Dette skal vi klare:-))))
C *baby i magen* Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 ja detta klarer vi jenter. i morra tidlig skal jeg ta mitt første stikk. gru/gleder meg litt. men den sprøytepennen med medisin skal den ligge i kjølskapet når vi bruker den også? eller kan den ligge i romtemp? hvorfor må noen ta blodprøve?
tubaluba Skrevet 26. februar 2008 #19 Skrevet 26. februar 2008 Hei hei.. Ser det er veldig ulik praksis rundt om i landet. Jeg har aldri tatt blodprøve eller 2 ULèr før uttak. Bare stole på at alt er bra eller?? merkelig, ja ja. Skal ta mine første stikk i kveld jeg.. gleder meg til å komme igang. Caroline85: pennen kan ligge i romtemperatur, det er bare eggløsningssprøyta som trenger kjøle, det fikk jeg i allefall beskjed om. mvh
Abelone76 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fikk beskjed om å ha gonal-f i kjøleskap...rart at vi får ulike beskjeder.. Grunnen til blodprøver er å se om vi er nok nedregulert, om østradiol-nivået er lavt nok eller noe sånn.. Snakkes:-)
Gjest Skrevet 26. februar 2008 #21 Skrevet 26. februar 2008 Da nærmer det seg første stikkedag i morgen.. Off som jeg gruer meg... *litt sprøyteskrekk* Når på dagen tar dere sprøyta?
prinsesse stilig Skrevet 26. februar 2008 #22 Skrevet 26. februar 2008 da var første sprøyte overstått, etter MYE om og men med denne doseringen, men det gikk jo strålenes... var jo ikkje vondt i det hele tatt... men kjenner det tar på psyken dette... men det skal jo gå så bra atte! Jeg tar den på kvelden, grunnet jobben (har ikkje lyst å sette den på jobb....) NOen andre som er kommet igang nå? klem
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #23 Skrevet 27. februar 2008 Da var første stikk satt :-) Det var jo ikke ille i det hele tatt.. Men jeg sto ei stund får jeg fikk stukket da :-) Det sto på arket fra klinikket at den måtte tas på morgenes, så da ble det kl 7. Må ta den før jeg går på jobb. Vil som deg pedrine81, ikke ta den på jobben... :-) Men det er jo utrolig kjipt å stå opp så tidlig de dagene jeg har fri, eller jobber kvelden.. Men men.. :-)
C *baby i magen* Skrevet 27. februar 2008 #24 Skrevet 27. februar 2008 jeg og har stikki første sprøyta i dag, nåla så så tykk ut men det var jo ikke vondt. detta tåler vi jenter hehehe...... nå er vi ennå et steg nærmere lykken. hvis vi er positive og tenger godt om oss selv ordner det seg på et vis. jeg har tenkt å stikke meg ca 730 hver morgen, i helgen så kan man legge seg tilbake i samboers armkrok og være stolt av seg selv som har tatt ennå et stikk. syns vi faktisk skal være stolte som tar sprøyte stikket, det er ikke hverdags kost for oss alle. vi må ta vare på oss selv og være stolte av det vi gjør. (jeg er så positiv om dagen, så deilig egentlig)
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #25 Skrevet 27. februar 2008 Du er bestandig så positiv Caroline!! Vi trenger noen her som deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå