Gå til innhold

Amming og flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne å gi barnet flaske uten å ødelegge for ammingen? Jeg er begynt å pumpe sånn smått for å ha noe til jeg skal ut en kveld. Men det er jo lurt at man vet at barnet vil ta flaske først, så jeg har tenkt å prøve det ut før jeg "stikker av". Men jeg har hørt at å gjøre dette for tidlig kan ødelegge sugeteknikken sånn at man blir plaget med ammingen. Min sønn er en måned gammel. Noen som har erfaringer/kunnskaper om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter tok flaske da hun var 15 dager gammel, Jeg skulle ha eksamen og pappaen skulle være hjemme med henne. Vi prøvde noen dage før dette også, for å se at det gikk fint, noe det gjorde ;)

Men det blir jo ikke så mange måltidene med flaske heller da. Hun har alltid suget godt på brystet, og merker ingen forskjell på det selv om hun får flaske av og til :) Er igrunnen veldig greit at hun tar begge deler:)

Men det er vel forskjellig fra unge til unge..du må mest bare prøve deg frem. Det funket i alle fall greit med oss!!

Skrevet

Du bør iallfall bruke flaske med bare 1 lite hull i smokken, sånn at h an må jobb litt for å få ut melka... Guttongen fikk både flaske og pupp i 6 mnd, men trur egentlig den puppen var bare til kos. Tror ikke det var så mye melk der etterhvert. Lillemor har fått flske et par ganger og tar den greit, men jeg er redd for å gi henne dette ofr ofte nå som vi endelig har fått teket på dette med amming. Ho e nu nesten 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...