Gå til innhold

Når informerer dere om at barn 1 skal bli bli storesøster/storebror?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i starten av september, og er vel snart i 12.uke. Fra før har jeg ei lita på 3 år, men har ikke fortalt henne at hun skal bli storesøster. Har nå vært sykemeldt i flere uker, grunnet kvalme/oppkast, og hun spør mye om hva som er galt/om jeg ikke skal bli frisk snart. Er det kanskje på tide å informere om tingene tilstand...? hva om noe går galt, og jeg må begynne å forklare henne dette? Noen innspill, vær så snill...

Fortsetter under...

Hei

Jeg er 11 uker og har en gutt på 3 - han fikk vite det rett etter pappaen og synes det er stas. Det er han som har fortalt til alle "jeg skal bli storebror!" Jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle vite det nå - jeg er ikke kvalm, men jeg vil ikke løfte han eller la han "lekeslåss" nå. Det viktigste er vel at vi ikke prater så mye om det at de blir sjalu nå - det er noen lange mnd igjen ;-) SKULLE noe gå galt - så er det jo desverre noe som skjer av og til, da har vi lov å være lei oss og få ekstra kos fra førstefødte?

Lykke til!

jeg er også i uke 12 nå - informerte de andre barna på 3 og 5 år for ca 3-4 uker siden. Jeg er også veldig dårlig med kvalme, og barna merker det!! Det virket som de forsto litt mer da jeg fortalte at jeg hadde vært syk da jeg gikk gravid med dem også - men at mamma blir helt frisk igjen! Tenkte det var bedre å si det enn å åpne opp for at barna "spekulerte" om det kunne være noe alvorlig. De syntes det var spennende å ha denne hemmeligheten. Det er lenge å vente for dem uansett, så vi tenkte om de måtte vente 7mnd eller 6mnd, så er det ikke så mye forskjell. Etter sommeren er en grei forklaring når en venter i september.

Jeg har bestilt time til privat Ul (er da i 13.uke), og kommer til å fortelle det til jenta mi etter det hvis alt er i orden. Hun har også lurt en del på hvorfor jeg er dårlig hele tiden så skal bli godt å få sagt det til henne.

Vi fortalte det til jenten vår på 4 da jeg var 9+1. Der og da syntes vi det var riktig pga min kvalme og tretthet, men i ettertid angrer vi litt på at vi ikke ventet til uke 12, som i utgangspunktet var planen. Hun har nemlig fortalt det til ALLE, hehe! Litt tidlig å offentliggjøre det, men gjort er gjort! Vanskelig for en superstolt liten sjel holde på en så spennende nyhet! Men (hvis det blir en) neste gang, så vil vi vente lenger!:)

Annonse

Jeg er i august klubben egentlig da, men kikker på de andre trådene også.

Vi fortalte til storebror etter jeg hadde vært hos legen, og det ikke skulle være hemmelig mer.

Kan ikke forvente at en liten gutt skal holde på en sånn hemmelighet, så måtte vente til det skulle være 'offentlig'.

Han ble veldig stolt og spent forresten, og nå får babyen (magen) kos hver dag! *natta bebin* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...