Gå til innhold

hva kan dette være?!?

Anbefalte innlegg

jeg har hatt kløe en del å så svir det akkuratt som sår etter på...jeg har tilog med klødd sånn at jeg har begynt å blø..kløen har vært rett nedenfor kjønnsleppene og på innsiden:Shar også merket noen små klumper som stikker ut mellom sjedeåpningen og endetarmen...ligner litt på hemorider...men trodde det bare kom rundt endetarmen?klør bare når jeg legger meg å skal såve...vasker meg grundi hver kveld å morning der nedentil...er ikke di små "nuppene" som klør heller...jeg fatter ikke noenting---noen som har svar?er bekymra:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136871974-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

men er ikke herpes små blemmer da med veske inni?å merkes ikke sånt med blodprøve eller urinprøve?er rart jeg skal ha herpes når den jeg lå me sist ikke hadde det å han er den eneste samleie parneren jeg har hatt det siste året...å han har testen seg for alt å han hadde ingenting!:S

Dette høres mer ut som kjønnsvorter. Dette kan ligge latent i kroppen fra noen måneder og til mange år. Det er derfor så og si umulig å finne smittekilden. Dette kan klø som du sier, og det er vanlig at det blusser opp under svangerskapet. De fleste går uten symptomer på dette, og vil aldri finne ut av at de noensinne har hatt dette. 1 av 3 blir smittet av HPV viruset en gang i livet, så dette er ekstremt vanlig. Nevn dette for legen din.

Herpes er vanskelig å oppdage,for det må tas prøver mens man har utbrudd.

Dersom man har munnsår-herpes,og det tas prøver etter at utbruddet er borte,så man man ved hjelp av en blodprøve finne ut om man har hatt utbrudd eller ikke...

Men man ser ikke om det er herpes 1 eller 2....

Dette viruset kan man ha i kroppen i flere år uten at man merker det....

Men det er veldig vanlig da....

Annonse

herpes er IKKE blomkål-liknende,det er hvitgule,åpne,væskende sår...

men kjønnsvorter derimot er slik du beskriver,både i utseende og plage...

så det er ganske sikkert det...

hadde det vært herpes hadde du hatt helvetes vondt med svie HELE tiden og ikke klart å vaske deg særlig...

kjønnsvorter kan påpekes fort hos gyn/lege og hvis det er nødvendig kan de fjernes med laser under sv.skapet...

absolutt verdt det...

hilsen ei som har (hatt) begge deler!!!!

• 2 uker senere...

Nå har jeg vært hos legen å funnet ut hva det var jeg hadde,det var altså kjønnsvorter men var så veldi lite at det var ikke skadeli for barnet eller noe å bekymre seg over sa hun.Føler meg skikkeli lettet nå.

Første gang i den stolen for å spre bena også,grudde meg noe helt enormt.men det var faktisk ikke så forferdeli så jeg trodde,hehe....

det er ikke så ille da....er lett å behandle... :)

angående gyn syns jeg ofte mannlige leger er bedre,de er mye mer forsiktige...har vært hos et par kvinnelige og de var så harde i bevegelsene at jeg nesten hadde lyst til å grine...er ihvertfall glad for at legen min alltid følger litt med på ansiktsuttrykkene mine uansett hva han gjør...

Legen sa de ikke var vits å behandle det nå før fødselen siden det var så lite...vi skulle heller se på det etter på...for den kremen for kjønnsvorter skal du ikke bruke når du er gravid.

Men hun sendte mail til sykehuset for å hørre om jeg skulle fjerne dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...