Gå til innhold

Dere som gir flaske med melk i senga om kvelden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det med tann puss da? Det blir vel fort hull og rotne tenner om dem ikke får pusset seg etter melka igjen? Hva sier tannlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håper jeg ingen gjør! Vet om eksempler på barn som har måttet trekke tenner før de var 2 pga dette. Men dette var i "gamle dager", folk vet vet bedre nå?

Skrevet

Det skjer nok skal du tro. Men alle gjør det som dem synes er best for ungen sin.

Skrevet

Huff blir så oppgitt over sånne som dere. Bekymrer det deg virkelig så mye om noen barn får flaske med melk i senga,hvorfor nevne det i det heletatt om det ikke er aktuelt for deg?? Ja det skjer og hos mange fler enn du tror. Spørs om ikke barna som har måttet trekke tenner har blitt foret opp med både saft og syltetøy til daglig og at det også kan ha vært årsaken. Min eldste datter, nå åtte år, fikk melk på senga fra 1-2 års alderen. Aldri et hull...men hun smakte da heller aldri noe søtt til hverdags. Vi kan ikke ALLE være perfekte...!!

Skrevet

Hei jet trip. tror du virkelig at folk som gir barna melk i senga gjør det for barnets beste,det tror ikke jeg,jeg tror de gjør det for sin egen del,for da skriker ikke barnet og de får fred,men enig med deg i at det nok skjer.Noe jeg synes er veldig synd,at noen kan være så egoistike.

Enkelte har kanskje så sterke tenner at de kan klare dette uten å få hull,andre får det.Håper at det ikke er mange av dem

Skrevet

Som tannlegedatter kan jeg bare si at mamma steiler når hun får høre om folk som gjør sånt, så det er nok ikke videre lurt. Sånne ting blir fort en vane, men det er kun det det er og vaner kan man alltids gjøre om på hvis man vil.

Skrevet

vel her på gården er det ikke vane med servering i senga nei men jeg synes folk er såpass oppegående og har mulighet å hente inn riktig informasjon om hva som er skadelig og hva ikke at alle kan nå selv bestemme hva dem synes er best for deres tilfelle. orker ikk blade meg opp i det jeg. ,-)

Skrevet

Min får pupp i senga om kvelden... Her begynte han å få tenner da han var 4mnd. skulle jeg sluttet med melk på kvelden da eller?

Skrevet

Pupp ER melk da he he... Men hva er egentlig forskjellen?

Skrevet

Det er forskjell på brystmelk og vanlig melk. Sukkerartene i den vanlige melka er mer skadelig for barnets tennner. Selv ammet jeg på natta til småtten var 10 mnd.

Skrevet

Jeg pusser tennene kun om morgenen. Jeg er 30 år og har ikke et eneste hull. Tenker at det går bra med melk i sengen til minsten, hun har gode tanngener og det er bare melketenner det er snakk om.

Skrevet

Ja, noen er heldige, men for det store flertallet vil det være uheldig å gi flaskemelk på sengekanten uten å pusse etterpå. Bare fordi det har gått bra med dine tenner, så betyr ikke det at du kan generalisere til at det gjelder alle.

Skrevet

Nei nei nei BARE melketenner hørt nå så tull. Tenner har ingenting med gener å gjøre. De fleste får hull i tennene fordi de ikke pusser tennene om kvelden. På natten spiser vi ikke så da ligger det som vi har fått i oss hele dagen før og ulmer mellom tennene og i furene på tanna. Er tannhelse sekretær selv og min datter pusser tenner morgen og kveld. Dere som gir melk på natta og kvelden etter tannpuss kommer til å engre den dagen barnet deres må til tannlegen for ha Han /hun har hull eller at tennene er oppråtnet.

Du pusser vel tennene morgen og kveld du også eller??????

Skrevet

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese innleggene mine så hadde du sett at jeg IKKE pusser tennene på kvelden. Og selvfølgelig har tenner med gener å gjøre!

Skrevet

Oj, dette visste jeg ikke :o

Selvom når jeg tenker etter så er det jo logisk!

Jenten min somler sånn med melka om kvelden fordi hun vet at hun skal legge seg, så de siste dagene har jeg bare latt' a ta med seg flaska inn etter at hun har pusset tenner! Å, nei, nå fikk jeg skikkelig klump i magen! Det er SLUTT på det nå!

Jeg tenkte jo som så at hun pusser jo tennene igjen på morgningen, så.. Men herregud, shame on me!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...