Gå til innhold

Nivåer på ruptur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3a er rift på mindre enn 50% av den ytre lukkemuskelen

3b er rift på mer enn 50% av den ytre lukkemuskelen

3c er rift på den indre lukkemuskelen

4 er totalruptur hvor alt har røket

Men, jeg er usikker om grad 4 også innebærer skade på den indre lukkemuskelen. Jeg har ruptur grad 4 men de var usikre om det var grad 3b eller 4, så jeg vet ikke om jeg fikk skade på den indre muskelen eller ikke. Vet liksom ikke nok om anatomien for å skjønne det helt.

Grad 4 tror jeg er med slimhinner og rift videre opp i tarmen.....

Jeg fikk grad 3c sist og skal faktisk ha ks i morgen. Blir mamma på nytt i morgen =0)

Ikke noe problem for meg å få ks, kunne velge helt selv. Men de anbefalte ks da.....

Annonse

Synd at du sliter fremdeles, og veldig bra at de innvilger KS med en gang. Hvor mye sliter du og hvordan? Og hvor lenge siden fødselen er det?

Ja, jeg skjønner at grad 4 er med rift i slimhinner. Men om det også betyr skade på de indre sfinktermusklene i tillegg, det vet jeg ikke....

Nei,det var mest rett etter fødselen at det var plagsomt på flere ulike måter.Så det har jo gått bra tross alt.men jeg vil nødig gjennomgå det igjen, og hva om jeg revner enda mer neste gang?Nei,takk.Vet jo at vaginal fødsel er det beste for mor og barn men..Min mor har revnet totalt,dvs hele endetarmen osv og jeg har en søster med 4 ks.Ikke akkurat enkle fødseler i denne familien..Er det best å søke om ks hos fastlegen sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...