Noah-gullet Mai-08 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Vi har boblebad hjemme,men etter jeg ble gravid har jeg ikke boblene på lenger. Men bader ofte for det,det er jo sååå deilig!! Men samler det seg mye bakterier i boblebad som er farlig å bade i selv om jeg ikke har boblene på? Og hvor ofte skal man egentlig rense et boblebad? Noen som vet?Litt greit å legge seg i badet med god samvittighet uten å uroe meg for bakterier..
Krusemynthe Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Vi har utendørs boblebad - så det er det jeg uttaler meg om hovedsaklig. Spurte jordmor ved forrige besøk, oh hun sa at det bare var å bade i vei, både med og uten bobler. Men man trengte ikke sitte i de sterkeste strålene (gjelder også massasje-funksjonen, hvis dere har det) Det fulgte vel en brukermanual med badet deres? Der står det nok hvor ofte den skal renses - og hvordan. I vårt bad har vi i to klor-tabletter før bad og to andre etter bad. Men vannet står i rundt 2-3 måneder av gangen. Bakterieprøver viser at det ikke er noe å bekymre seg for, og som jordmor sa, er det en større fare for barnet at det blir overopphetet enn disse bakteriene (for de når ikke inn til barnet), men at hvis mor vil kjenne seg overvarm før babyen, og da må man gå ut/kjøle seg ned. Jeg setter meg bare litt på kanten noen minutter før jeg plopper oppi igjen;-) Deilig!!! Godt bad!
Noah-gullet Mai-08 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2008 Men mener du at dere har i 2 klor-tabletter før og etter hver eneste gang dere bader? For vi har ikke renset det en eneste gang ennå etter vi fikk det i begynnelsen av januar..
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Hun uttalte seg om utendørs boblebad der man ikke tapper ut vannet for hver gang. Utendørsbadene står gjerne med samme vann i lange tider av gangen, derfor må de tilføres klortabletter. Innendørs boblebadekar tapper man ut vannet etter hver gang man har badet, så de trenger ikke¨å renses på samme måte. Det viktige er å forsøke å få tømt rørene så godt som mulig, slik at det ikke blir stående for mye vann i dem. La boblefunksjonen gå litt på tomt kar noen minutter. Innimelom kan du fylle karet helt, tilsette litt klor og la boblefunksjonen stå på en stund, slik at hele systemet klores. Boblebad/ massasjebad er ikke farlig, men man skal være forsiktig med å site for lenge, slik at ikke barnet blir overopphetet. Sannsynligvis "flykter" du imidlertid selv ut derfra før det skjer. I offentlige boblebad, spesielt, skal man ikke bade like før termin. Spesielt ikke hvis man vet at er er usikker på om slimproppen har gått, for da er det fare for infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 jeg har boblebad hjemme, men siden noen sier man kan bruke det fint og andre ikke så lar jeg heller vere disse mnd jeg er gravid og heller koser meg etterpå med boblebadet:) vi har fått et eller annet stoff som mannen sier er etsende...som vi ska ha i et par ganger i året etter vi har badet mens boblene står på så må vi skylle grundi etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå