Lykkeliten123 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Synes det er vanskelig å velge løsning til vognen. Får sommerbaby og lurer på hvorvidt jeg skal kjøpe vognpose som passer til vognen og om jeg eventuelt bør kjøpe den sammen med vognen, eller om jeg skal kjøpe en høst/ vinterpose sammen med vognen for å få en god pakkepris... Men jeg er litt på om jeg bare skal bruke dyne og heller kjøpe en pose til høsten. Men så er det utvalget, da, som er så stort at jeg blir helt forvirret ;o) Hva er Odenwalder, hva kjennetegner denne og hva er fordeler/ ulemper? Er voksipose som en sovepose uten ullinnlegg? Fordeler/ ulemper? Så ser jeg at det reklameres for Kaiser skinnposer i bildet her. Hva synes dere om den? Har også kikket litt på Artlander- posen som reklameres for på nettsidene til lilleprinsen, med gåsedun og avtagbart lammeull. Virker jo ganske praktisk. På Olsen hadde de en pose som kun har en bamse i ull i ryggen. Hva er fordelene her tror dere? Synes dette er kjempevanskelig. Hva velger dere jenter? Kanskje spesielt med tanke på sommerbaby som vil være stor til høsten?
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Vi fekk vårbaby og brukte dyne i bagdelen om sommar/haust. Skifta til sportsdelen i løpet av hausten og kjøpte då en OTH vindtett fleecepose (halv pris på fjorårets modell -på babyjunle.nl). Har i tillegg skinnpose (arva) som vi brukar på kalde dagar - frå 3-4 varmegrader og nedover. Men du kan klare deg lenge med en vanlig pose dersom du kler godt på ungen og brukar f.eks ullpledd til på kalde dagar. Men det spørs jo kvar du bor sjølvsagt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Sjekket endel rundt før jeg kjøpte, men har ikke så veldig god kjennskap til de posene du nevner, så de som har får heller svare på det. Men kan fortelle hva jeg gjorde: Min baby ble født i slutten av mai, og det var en svært varm sommer:) Han lå på en madrass, og med dyne over seg i begynnelsen. På de varmeste dagene (og de var det mange av), lå han bare med et helseteppe. Når det begynte å bli litt kjølig lå han i en liten fleece-pose. Jeg endte med å kjøpe lammeullspose, har mest tro på det:) Lammeposen er veldig god på vinteren, har kjent nedi når det har vært -15 og det har vært varmt og godt:) På de kaldeste dagene har jeg også hatt dyne nedi eller pledd). Bruker fortsatt lammeposen, men har nå også et enkelt lammeskinn som han sitter på hvis han ikke skal sove ute.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Datteren vår er født på sommeren og i starten så brukte vi bare dyne og pledd i vogna. VI lånte en voksipose men den likte jeg ikke så vi kjøpte en dunpose da vinteren kom. De aller fleste dunposene som koster 1500-2000 kr er ganske like, både i kvalitet og varme. Så jeg tror ikke det betyr så mye hvilket merke du velger. Og de er beregnet for bruk i sportsvogn også, dvs at de smalner litt nedover. Kjøp gjerne en pose som er minst 100 cm lang, da har du pose lenge. Jenta vår kommer nok til å bruke sin ut denne sesongen og hun blir 2 år til sommeren og har fortsatt god plass i den.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Vi har valgt den nye Artländer posen i gåsedun med lammeskinn fra lilleprinsen.no, fordi den er liten nok til å brukes i bagdelen på vår Bugaboo, og lang nok til å brukes i sportsdelen. Den er hele 115 cm lang, når den er regulert ut på lengste lengde. Den er så utrolig deilig, myk og god. Lammeskinnet skal vi bruke til våren i bagen, når det blir for varmt for pose. Ta en titt på den! Tuppa kommer om 12(?) dager...??
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Bamseposen med syntetisk bamse er for kald, og voksi er for stor i de fleste bager for sommerbaby.... Velg fasongsydd! Vi bruker EasyKID på vår 2-åring, og vurderer å kjøpe en til til bebissen i magen, da den passer like fint i babybag som i sportsvogn.... Den er nemlig på tilbud hos lilleprinsen nå. Vi har også hatt skinnpose, men syntes den ble for åpen oppe - den ikke kan snurpes, og solgte den for litt siden.
Lykkeliten123 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 Takk for alle innspillene- godt å få ting "sortert" litt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå