kaje Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hei alle sammen. Er det noen som har tette eggleder på begge sider?Har en veninne som snart skal ta kontakt med privat klinikk mtp. IVF, og lurer på om det er noen som er i samme situasjon. Blir glad hvis noen kan skrive litt om erfaringene de har, og om hvilken klinikk dere bruker her i Oslo.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Jeg holder nå til i porsgrunn, men har hatt 3 ivf forsøk i danmark. Har tette eggledere.. har vært gravid 2 ganger men mistet.. det er mange her inne som sliter med tette eggledere, enten en eller to..
Chaiemae Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har tette eggledere på begge sider. Siden jeg ikke har noen mann så blir det Danmark på meg.
eple3 Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hei, Jeg har tette eggledere og også endometriose. Vet ikke helt hva slags erfaringer du er ute etter - men skriver nå litt om hva jeg har hatt..Jeg hører forøvrig til i Porsgrunn.. Vi hadde prøvd i 2,5 år da vi søkte hjelp for utredning. Var inne til laparoskopi ved mitt lokale sykehus før jeg startet med ivf da jeg hadde endometriose cyster på den ene egglederen, som de regnet med å måtte fjerne. Det behøvde de heldigvis ikke, men etter å ha forsøkt å skylle igjennom egglederne, var de så og si helt tette. Legen i Porsgrunn sa da at det var umulig for oss å blir gravide på egen hånd, og det bar til ivf forsøk. Etter nedreguleringsperiode med medisiner, fikk jeg ut mange egg ved uttak, og fikk heldigvis en del egg på frys, noe som gjør at jeg får en del "bonusforsøk", da fryseforsøk jo ikke regnes som et ordinært forsøk for nav. Det er også mye raskere ift medisinering å ha frysforsøk enn "ferskt forsøk". Jeg ble gravid på 1.ivf, men mistet i ma i uke 8. Første fryseforsøk endte i kjemisk graviditet, men nå på andre fryseforsøk satt den og jeg bikker nå straks uke 19 : ) Forsøkene har nok tært litt på meg psykisk til tider - det kan være slitsomt med bivirkninger av medisinene (som for all del ikke alle sliter med i det hele tatt), og de bekymringer og tanker ifm selve forsøkene, og særlig dette med venting. Venting på å få komme igang, venting på å kunne ta test, og konstant "venting" for å se om det fortsatt går bra denne gangen..særlig da jeg har hatt en del blødninger denne gangen. Men det er absolutt verdt det! Husk at dette er min subjektive oppfatning, og andre synes det går helt fint uten bivirkninger eller annet! Det er nok mange som har tette eggledere, både pga tidligere infeksjoner, endometriose, og evt annet - men alle som tar ivf uansett bakgrunn følger stort sett det samme behandlingsopplegget, med noen forskjeller i medisin-dosering og regime. Dersom hun hører til Riksen eller Ullevål, er jo det store klinkker som behandler mange - det er sikkert ikke så vanskelig å få kontakt med andre i samme situasjon da jeg hører f.eks hos Riksen har de første informasjonsmøte med sykepleieren tar inn 3-4 par samtidig, noe som sikkert bidrar til at en kan bli kjent med andre dersom en ønsker det. Forøvrig vil jeg anbefale et annet forum også som er drevet av en organisasjon for ufrivillig barnløse - Ønskebarn - de har forum for assistert befruktning og adopsjon - veldig bra forum hvor en får masse informasjon - www.onskebarn.no Lykke til for venninnen din
kaje Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2008 Hei. Tusen takk for flott informasjon....dettte skal jeg bringe videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå