Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg klør i underlivet... rett oppe ved klitoris på den ene siden. Har klødd der i over en uke nå.. Det kan umulig være vanlig underlivssopp elle rnoe for sjeden er helt fin og utfloden lkter ingen ting, men det er mer av den enn vanlig. Men det tror jeg skyldes svangerskapet. Tror selv at det klør fordi det hele tiden er fuktig der nede på grunn av utflod. Jeg må bruke truseinnlegg ol... må ha store inlegg for utfloden har en tendens til å flyte fram til klitoris... Er også på do sikkert 20 ganger om dagen å må jo tørke meg deretter... kan bli irritert av sånt. Har prøvd å titte der nede med speil, det enenste jeg kan se er at det er rød irritert hud. Jeg har prøvd å sove naken hver natt i tre dager... hjelper bitelitt tror jeg.. har gått naken i hele dag og går under stoooor joggebukse...hjalp nok litt, men nå begynte det å klø så veldig igjen. Jeg bruker helt nøytralt vaskemiddel og vasker alt undertøy ol på 60 grader. Kan lindre det for en liten time eller til neste gang jeg skal på do med babysalve... Noen som har det likt? Ellers om har noen tips?Jeg blir snart gal...er jo skikkelig ekkelt å klø... og jeg føler meg veldig lite tiltrekkende for mannen min...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Jeg synskanskje du bør prøve med noe soppsalve. er ikke så usansynlig att det kan være sopp siden du sier du er fuktig pga mye utflod.Utfloden trenger nødvendigvis ikke være illeluktende eller forandre seg noe særlig fordi om du har sopp. Prøv en kombinasjonspakke med canesten å se om det hjelper, viss ikke det hjelper innen 2-3 dager så bør du ta kontakt med lege og få en sjekk. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har hatt sopp og ble kvitt den med canesten. Men har fått voldsom kløe i samme område som deg senere, flere ganger, uten at jeg har merket noe problemer i skjeden. Kan være sopp fordet. Da har jeg bare smurt meg med salven jeg fikk med første gangen. Smurt et par ganger og kløen ble helt borte!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Tall for svar! Jeg skal prøve det! Jeg er så "vant" med at det klør i sjeden om jeg har sopp. Slik har det alltid vært før. Men det kan vel kanskje sitte sopp bare der oppe og ikke i sjeden? Man kan jo f.eks få sopp mellom tærne om man støtt er fuktig/svett der kan man ikke? HI
siwiren(fødeklar) :-) Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Er ikke helt sikker på om man kan få sopp bare utenpå, men virker ikke helt usansynelig... Men kløen min har nå hvertfall blitt borte nesten med en gang jeg har smurt meg med salven! Så noe må det være.. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Hei HI, På apoteket pleier de alltid og anbefale og uansett kjøpe en pakke med både krem og stikkpiller uansett om du klør i sjeden eller ikke. Det er den sikkreste måten og bli kvitt det på. Kommer ofte igjen viss en bare smører seg uten og bruke pillene. Håper du blir kvitt det, har hatt det selv og det er veldig ubehagelig. Da jeg hadde det så forsvant symptomene etter 2 dager, men jeg fortsatte behandlingen i en uke for og være helt sikker på att jeg var kvitt det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har gått på kur for urinveisinnfeksjon, på føden sa de at jeg burde smøre på yoghurt naturell ( ! ) Dette skulle hjelpe mot sopp. Trengte ikke og være naturell, men den lukter ihvertfall ikke bringebær el banan..hehe... Prøv det!
mor.monsen Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Det trikset har jeg også hørt, men hvor lenge skal det sitte på? Man kan jo ikke akkurat ta på trse etterpå... må bare stå stille med yoghurt mellom beina da eller? mulig jeg er litt teit nå.. men ser ikke helt for meg hvordan man løser det best praktisk.
hoppekropp Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 ha ha, youghurt naturell i trusa ja, hvorfor ikke. jeg har hørt at man kan spise det som en slags forebygger mot "sur tiss", altså ubalanse eller soppinfeksjon. jeg har nå min tredje omgang med soppinfeksjon i løpet av dette svangerskapet.. men takk gud for canesten kombinasjonspakke ja. hva gjorde man før i tiden liksom.. hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå