Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Etter å ha testet negativt på onsdag(2 ivf),så har jeg fått tilsendt nytt opplegg fra Hausken i dag,men med helt andre medisiner.

Håper noen kan svare meg på forskjellen på de jeg skal ta nå,kontra gonal-f som jeg har brukt(300ie).

Skal ta menopur(300ie) og puregon (150ie),så dosen til sammen blir jo høyere enn det jeg har brukt..

Skal ta klexane denne gangen også,men han har økt dosen fra 40ml til 100ml..er jo ganske mye det.

Noen med erfaring?

Noen som har prøvd begge deler kanskje?

Blir glad for svar..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve å svare på noe,er ingen ekspert men:

De antar nok at du har dårlig respons på gonal-f.

menopur og Puregon er brukt til det samme, det jeg mener er at for noe så kan man bli lettere stimulert på den ene framfor den andre, og noen ganger funker det bedre med en kombinasjon.

Det jeg ser ut fra det du skriver så høyner dem dosen din og mikser 2 ulike typer og da håer de på at dette vil være trikset for deg og at du vil produsere bedre egg på denne kombinasjonen. De har med andre ord øket dosen din med 150ie som du har kjønt selv.

'Klexane har jeg ikke noen erfaring med har heller ikke hørt om dette, er det no du bruker istedenfor synarela spray eller annen nesespary for å holde hormonene FSH og LH nede under forsøket ditt for å ha full kontrol over syklusen din og dermed også frohindre for tidlig eggløsning?

Skrevet

Hei du,og takk for svar..

Vi blir jo nesten eksperter på det her..hehe..

Finnes mange med god erfaring iallefall..:-)

Klexane er blodfortynnende,tar det også subcutant,så det blir jammen mye stikking!! :-(

Det er for å øke blodgjennomstrømningen i livmora,slik at det skal bli lettere for egga å feste seg..

Menopur og Puregon er altså det samme som gonal.f?

Altså samme virkeområde mener jeg,ved at det stimulerer eggposer og modning av egg?

Skrevet

Det er mere eler mindre det samme, du kan like godt bruke det ene som det andre, det er oe forkjell i samensettningen tror jeg, men det kan godt være at det bare er ulike firmaer som lager dem og da er det noe forskjell på dem. Amerikanerene bruker mest meopure og gonal-f, alene eller sammen. Puregon har blitt veldig poplært i Europa og også i Australia. Dersom du mikser to så er det vel helst menopure og en av de andre, kan være at menopure er den som skiller seg mest ut av dem. Har ikke sjeket fellekatalogen angående dette.

Klexane så det er det det er, da ble jeg litt klokere. Amerikaneren bruker ofte baby aspiran for å tynne ut blodet på denne måten, men det er ikke å anbefale dersom du ikke får beskjed av en lege å bruke det da.

Skrevet

slik jeg har forstått det så er forskjellen på menopur og gonal-f fremstillingsmåten. gonal-f er "kunstig" fremstilt, mens menopur er "naturlig".

Skrevet

Hei!

Så utrolig leit at dere ikke lyktes nå heller... Det gjør meg vondt å høre. Er ikke så ofte her inne, så er ikke like oppdatert som tidligere.

Jeg brukte menopur og puregon da vi begynte hos Hausken. Responderte mye bedre på det enn bare puregon. Da jeg bare brukte puregon, hadde jeg 1 eller ingen egg. Da jeg brukte begge to, fikk jeg ut 10egg. Så ofte en bedre kombinasjon.

Når skal du igang igjen? Jeg skal på ul18april:o) Går på p-piller nå og starter med spray 21mars.

Lykke til!

Skrevet

Hei Brumm..

Ble en skikkelig nedtur denne gangen..

Prøvde å forberede meg på det "værste",men det hjalp ikke stort..

Reaksjonen kom for fullt alikevel!!

Er skikkelig utafor og lei meg.

Lyspunktet er vel at Hausken er såpass kjappe med nytt opplegg for oss..

Skal ringe inn mens i april.

Håper bare på at det ikke vil kollidere med turen vår,har bestilt oss ei uke til Tyrkia i slutten av mai.

Litt greit å lese om andre som har prøvd både puregon og menopur,har jo selv ingen erfaring med akkurat de medisinene.

Kjekt at du er i gang igjen,håper på det beste for dere..:-)

Lykke til!!

Klem fra meg..

Skrevet

Sender deg mange varme klemmer. Vet akkurat hvordan du har det. Alt virkelr bare meningsløst og urettferdig..... Godt dere snart skal igang igjen, det hjelper å ha et forsøk å se frem til:o) Dere får finne på litt hyggelige ting i hverdagen, det hjelper med å få humøret tilbake. Inviter noen venner på middag, dra på kino el. Tenker på deg og håper ting går bedre snart:o) Neste gang er det vår tur! Heia Hausken og oss!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...