tyr 73 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Har kjøpt sånn ferdigblandings pose med vaffelrøre.. Men jeg kan tydeligvis ikke steke dem. De blir helt lyse og ikke skikkelig ferdige liksom. Dessuten så blir de litt sprø.. Hvor lang tid og hvilken styrke har dere vaffel`jernet på
Sivalur Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Vaffeljernet mitt sier ifra selv da... jeg har det på ca 3-4 på de tallene, og så viser det grønt når det er klart til bruk, har i røren så blir det rødt og så viser det grønt når vaffelen er ferdig. Vil jeg ha mer stekt vaffel skrur jeg opp til 5 f.eks. Det kan jo skyldes poserøren også da? Jeg lager aldri vafler fra pose, kun egen oppskrift (men jeg bruker poser til mye annet da, hehe). Si fra hvis du trenger en god vaffeloppskrift, det er jo veldig enkelt å lage selv. Å forresten - hvis du vil ha de myke og ikke sprø, så må du når du tar de ut av jernet, legge dem på en tallerken med et håndkle over. Stable i høyden etterhvert. Da blir de myke. Legger du dem utover på en rist for å avkjøle blir de sprø (og kalde). Jeg foretrekker myke og varme!
Lille søtnos Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Det går ikke å måle tid og styrke fordi det er så stor forskjell på vaffeljern. Er du sikker på at du har blandet i riktig væskemengde? Er de veldig lyse må de steke lenger, evt juster styrken lavt og stek lenger, eller høyt og stek kortere. Mmmm nå fikk jeg lyst på vafler )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå