Gjest Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 rødme rødme. Jeg digger når den er kokt helt i stykker!!!!!! -men skal ha besøk og må vel heller koke det så den er "al dente"
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Knekk den i buketter. Kok opp vann så det skikkelig fosskoker, ha i masse salt. Ha brokkolien oppi. La dem koke 1-2 minutter, sil av. Ha over litt salt, evt litt smakfri olje. Du kan også smørdampe dem. Smelt smør i en stekepanne, ha i buketter av brokkoli. La det dampe under lokk noen minutter.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Du skal vel helst dampe den med lite vann. I kort tid.10 min kanskje.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Oj, koker du dem så lenge? Jeg liker dem best bare såvidt kokt da men... Mange måter å gjøre det på da=)
Sjokoladekaka Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 du kan koke den til du klarer å stikke en kniv inn i "stammen" med litt motstand (ca10-15 minutt?). For å beholde den fine grønfargen, skyller du den i iskaldt vatn rett etter koking(slik som kokte egg). så kan du legge den i panna på rist over plata igjen til lett oppvarming:)
hit og dit Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Eg liker dei på samme måte som rebel m/jente. Grønnsaker er best når det er litt å tygge i. 1 - 2 minutt held lenge.
SuperGlad Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 legger brokkolien i kokende vann å lar den koke i 8 min
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Nei, kanskje bare 5 minutter. jeg tar ikke tida og bruker sjelden brokkoli bare for seg selv, mer som end el av en rett og da blir de ikke kokt separat:)
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Takker :-) Her var der mange forskjellige måter :-) prøver mig på en mix, da må det vel bli bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå