Gå til innhold

Laaaaang fødsel

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første fødselen min varte 3 døgn fra den begynte (ikke selve fødselen, men fra smertene begynte) til ungen var ute. Noen som hadde en lang 1. gangsfødsel som vil dele hvordan 2. gangen var? Jeg håper selvsagt at jeg slipper å ha vondt sååå lenge denne gangen, da. Jeg er nå i uke 22 og har kjent litt kynnere siste uken, er dette noe som vil "hjelpe" meg???

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd det samme som du, men jeg kan kanskje gi deg et lite tips? Jeg har brukt soneterapi hver gang slimproppen har løsnet. Da har fødselen gått igang noen timer etterpå og de har vart i 6, 3 og 1,5 timer, altså en halvering hver gang. Mange jordmødre gjør modningsakupunktur også, så om du ikke har en dyktig og erfaren soneterapeut i din nærhet, så sjekk ut den muligheten?

hadde en evighetsfødsel på første som endte med tangforløsning.

har fått 4 barn etterpå i nesten rekordfart. ikke sånn hui og hast på landeveien, men raskt og greitt. tror at først rie på 1 er annerledes enn på nr 2 osv. slapper nok litt mer av i både kropp og sjel.avventer mer istedenfor å spenne seg. for rier er jo ikke fødsel.

jeg venter nr 6 og er spent . fødte siste prematurt i seteleie. det gikk veldig fort. rie åpning og ut. hehe

lykke til

første gang hadde jeg ueffektive rier i en evighet og fra første rie til barnet kom tiok det 34 timer. men andre tok det 5 1/2 time fra første rie til barnet var ute.

så det kan nok bli kjappere ja.

det med kynnere tror jeg kan forklares med at man kjenner mindre til kynnere i første svangerskap enn seinere, men de er der da og.

man kan og få mye kynnere ved stress og utslitthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...