Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #26 Skrevet 17. februar 2008 Nåja...det siste der er jeg ikke helt enig i...jeg har høyere utdanning enn min mann. Han jobber privat og jeg jobber offentlig. Vi har like mye ansvar og risiko, MEN han tjener myye mer enn meg:) Men jeg har valgt både utdannelse og jobb selv, så jeg godtar det
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #27 Skrevet 17. februar 2008 Selvsagt finnes det unntak, som i ditt tilfelle, men den GENERELLE tendensen er at lønn avspeiler de nevnte punktene...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #28 Skrevet 17. februar 2008 HI her igjen.. Dette blir mer til jobb/utdanning debatt, men det får bare være da.. til deg som ikke har lest innlegget så nøyaktig: vi har begge utdanning og relevant erfaring , jobber begge i helsevesenet og har MYE ansvar på jobb. Ansvar for mennesketsliv. Men det er jo ikke akkurat denne type jobben som er prioritert til å få lønn som man kan være stolt av, i verdens rikeste land, som Norge kaller seg for.. Og derfor blir jeg litt lei meg når jeg har tjent samfunnet hele mitt voksne liv, og allikevel har ikke høy nok lønn for å kjøpe voksipose til barnet mitt.
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #29 Skrevet 17. februar 2008 Jeg føler vi LEVER godt, har stor og dyr leilighet, spiser god middag hver dag og tar oss en dessert et par ganger i uka, men vi har ikke mange penger fordet. Vi bruker penger kun på det vi trenger (selv om jeg blir tatt av shoppinggalskapen i ny og ne Vi har tilsammen ca 9000 å LEVE for i måneden.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #30 Skrevet 17. februar 2008 Til anonym 16:29: Det er ikke unntak. De som har 3 -4 årig høgskoleutdanning innen bla helse, sosial og pedagogikk har mye dårligere betalt enn feks ingenører med like lang utdannelse. Og dette har ikke sammenheng med risiko eller ansvar! Men nå var det nå ikke det denne debatten handlet om da:) måtte bare si det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå