Gå til innhold

Helt utenom tema: oppi akvariumet mitt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg fått noen hvite prikker på fiskene mine. De er litt slakke og ser nesten døde ut innimellom. Dette begynte etter at jeg kjøpte 2 algespisere. Kan de ha hatt med seg noen bakterier?

Noen som vet om det er noe å gjøre så de kommer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som sopp,du får kjøpt middel for det på dyre butikken...Da kom jeg på at det er på tide at fiskene til mannen må få mat:)

Skrevet

Du får kjøpt medisiner på dyrebutikken mot prikkesyken

Skrevet

Kan være en slags sopp, og den setter seg ofte i gjellene.. Så skynd deg på dyrebutikk , tror det finnes et middel mot det...

Kan komme når man får ny fisk, eller nye planter o.l.

Og si fra der du kjøpte de 2 algeeterne..

Gjest irismor
Skrevet

Vente på at de har tatt repern en etter en og så sterelisere/rengjøre akvariumet godt. Og starte helle greia på nytt igjen.

Desverre. Men klag til butikken der de er kjøpt. Noe herk å få sykdom i akvariumet.

Skrevet

Kan det vente et par dager? Bor 2 timer fra byen... Eller må de ha det nå for at alle skal ha håp om å overleve? Vil helst ikke miste noen av de fine fiskene våre =)

Skrevet

De dør ganske fort av det.. så venter du til mandag kan det være tynt befisket oppi tanken din..

Skrevet

hei,

det er nok hvitprikk du har fått. det smitter ikke med planter, men med andre fisker.

Jeg hadde prøvd meg på en varmekur, det er MYE mer effektivt enn medisiner. En annen ting er å putte oppi litt salt i vannet. Du KAN bruke vanlig havsalt fra matbutikken, men det må være uten Jod.

Skru varmekolben opp noen grader slik at vannet gradevis blir varmere. helt til du lander på 32 grader. dette tar knekken på hvitprikk. og en teskje salt per 10 liter vann.

Skrevet

saltet må også være uten anitklumpemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...