Gå til innhold

huff, bare gitt opp jeg...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nå er jeg så dritt lei å prøve å få svar på det jeg har lurt på, nav og lånekassen kan ikke mene vi skal forstå ting når de ikke aner noe selv? vi mente jeg skulle fortsette studiene som før, samtidig som faren jobbet som vanlig. jeg kan lese hjemme, og MÅ jeg på skolen kan lille være med. men pga praksis om et år fra nå for min del,hadde vi trengt at faren skulle ta perm i 2 mnd da, men neeeida..da hadde han måttet tatt 6 uker perm midt på sommern, påbegynt innen 10 uker etter fødselen,for å fått forskjøvet permen til at dette kunne være mulig.. å skal vi liksom bare leve på hans foreldrepenger i 6 uker da..?for da får jo ikke jeg lån og stipend som vanlig siden det er sommerferie..nei, det gidder jeg ikke, så da er hele greia avlyst... Så da må jeg faktisk fri til min langtidssykmeldte mor, som i tillegg hadde slag i oktober, (skal sies at hun er blitt veldig bra igjen, eneste hun roter med er stedsnavn og faktaopplysninger fra tidligere, samt vanskelighet med enkelte ord,så er ikke bekymret for å la henne passe) slik at hun passer lille gullet de 2 mnd jeg har praksis.. Blir så oppgitt over at dette må skje, men nå orker jeg ikke prøve å finne andre løsninger lenger, er så pokkers lei!!! nå skal det bare få gå sin gang hele greia! makan til papirmølle for å få en liten en.... :/

Fortsetter under...

ikke gi opp enda, mener jeg leste på lånekassen at man kunne få fødselsstipend på sommern også hvis nødvendig. jeg skal selv i praksis til høsten, typisk nok er termin midt i praksisen, så skal sende søknad til skolen om å få fremskyndet praksisen slik at jeg slipper å ta permisjon fra skolen. går bare samlingsbasert, så er vel mulig å ta med den lille, så fremst det ikke er en kolikk-unge da... men vi får krysse fingrene og håpe på det beste. det ordner seg til slutt. tenk positivt så går det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...