NinaCath Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hei! Jeg venter mitt 4. barn og har termin om 6 uker. Det er 8 år siden forige svangerskap, og kanskje er det bare dårlig hukommelse, eller en større bekymring nå da jeg nærmer meg 40... Saken er den at jeg synes babyen beveger seg så "rart" inni der. Det er akkurat som den "grøsser". Det kommer noen veldig raske bevegelser, der jeg tror bena ligger, men ikke lenge av gangen, bare i ett sekund eller to, og det kan skje flere ganger om dagen. Ser også for meg en hund eller katt som klør seg bak øret, labben går jo veldig fort (teit sammenligning, men jeg må bare prøve å forklare). Eller er det mange spark og slikt som jeg husker fra mine tidligere svangerskap. Flere som opplever det? Jeg må innrømme at jeg er noe nervøs. Er som sagt snart 40, og vi tok duotest, men ikke fostervannsprøve. Tenker på dette dag og natt. Jeg nevnte det for legen min. Han sa at det kunne være fosteret sparket borti noe som liksom disset litt etterpå..hehe. Joa, det er da nok å "disse" i her, men det virker som om det er babyen som grøsser eller har muskelkramper... Uff, jeg graver i hukommelsen om tidligere svangerskap, men dette kan jeg ikke huske. Så er det noen her som har opplevd det samme? Og bare kom med de fakta dere har.
sweetsquirrel Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Jeg er i uke 37 + 5, gravid med nr 2. Den siste uken har bevegelsene blitt roligere, men jeg kjenner godt igjen din beskrivelse av at babyen 'grøsser'. Kan ikke huske at nr 1 gjorde det... Vet dessverre ikke hva det kan være, men jeg bekymrer meg ikke så veldig for det. Legen min sa at ingen svangerskap føles helt likt, og så lenge alt ser bra ut på prøver osv er det vel ingen grunn til bekymring?
NinaCath Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2008 Nei, det er ikke hikking. Det kjennes annerledes ut: ikke så raske bevegelser og varer lenger. Disse bevegelsene kommer som om du selv grøsser, 4-5 "grøss" på veldig kort tid.
NinaCath Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 Sant som du sier, sikkert ingen grunn til å bekymre seg. Alt ser jo fint ut på prøver og UL. Takk for svaret ditt, skal prøve å slappe av litt mer :-) Lykke til videre med innspurten din. Deilig å være i mål snart, tenker jeg :-)
NinaCath Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2008 Har akkurat delt min lille bekymring med min datter, som også er gravid. Ho hadde snakket med ei gravid venninne som kunne fortelle at hun kjente de samme bevegelsene som jeg gjør. Jordmora hennes hadde sagt at en kunne kjenne slikt når babyen tisset. Det kan stemme med der jeg kjenner det "grøsser". Ble litt roligere nå :-)
Torkel75 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Disse grøssene er noe som babyen gjør når den tisser:) Nesten som frysninger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå