Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Har tenkt å ta årsstudium i sosiologi på deltid. Noen som har studert sosiologi ? Kjekt å høre andres erfaringer.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Nei, men har studert sosialantropologi. I samme gate, selv om det ikke er det samme. Hva skal du bruke faget til?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde tenkt at det skulle inngå i en bachelorgrad (+ fordypningsfag). Syntes det hadde vært kjekt å få høre hva andre syntes om faget før jeg begir meg ut på det.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Tror det er ganske ok fag. Mye ok teorier, mye bra man kan relatere til veden og samfunnet man lever i. Om du kun skal ta bachelorgrad vil jeg råde deg til å tenke over hva slags yrker du sikter inn mot etterhvert. Bare litt lurt å tenke litt praktisk innimellom alle de artige fagene Hilsen en med 4 år på universitetet som ikke får jobb.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Ja, forstår. Er ikke så dumt å tenke litt på det, nei. Jeg har litt IT, økonomi og markedsføring i graden, så den vil jo være litt allsidig. Hvis jeg "overlever" bachelor`en, kan det jo være jeg bygger på etterhvert.. En ting av gangen, men jeg bare håper på at jeg vil klare studiene med full jobb og familie ved siden av. Folk sier at det går om man viser litt engasjement og pågangsmot, så jeg håper det stemmer.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Sosiologi er jo ikke så vanskelig sånn sett, men er nok en del å lese. Men har du økonomi, IT og markedsføring fra før tror jeg du kan få en jobb med samfunnsretta bachelor også Jeg har planer om å studere litt økonomi og ledelse på deltid nå for å bygge på min grad med noe mer yrkesrettet og konkret. Hva slags økonomistudier har du? Hva slags fag? Er det vanskelig? Min påbygging vil ha i seg 10 studiepoeng i budsjett med IKT, regnskap, organisasjon, samfunnsøkonomi, ledelse og juss og noe slikt. 10 studiepoeng i hvert fag altså.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har ikke så mye økonomi, mest IT. Prosjektøkonomi inngikk i et kandidatstudium jeg tok, men det var bare 6 sp. Ellers var det markedsføring, internettmarkedsføring, litt organisasjonsteori og for det meste IT-rettede fag. IT slet jeg med, så jeg ville ikke gå videre med det. Det har jeg lært passer best for dem som er SPESIELT interessert!!!
ennaH Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har sosiologi grunnfag, og husker at jeg likte det studiet veldig godt. Det var SVÆRT mye å lese, men det aller meste var veldig interessant. Men så har jeg da også alltid likt samfunnsfag veldig godt, da.
Ladybird82 Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Hei Jeg har bachelor i sosiologi. Jeg har bygd den opp litt slike jeg selv har villet med først et årsstudium i sosiologi, andre året består av litt forskjellig bl.a. "Store rovdyr" et fag som både er biologi og samfunnsfaglig, -samfunnsfagbiten handler om konflikter og konflikthåndtering. Jeg har også en del statistikk i graden min, -en viktig del av kvantitativ metode innen sosiologi/samfunnskunnskap. Siste året var med en del metodefag og fordypning pluss oppgave da. Jeg syns det var fint å ta studiet og har det som en del av et lengre løp der jeg blir faglærer i blant annet samfunnsfag. Har geografi også da, som også er et fint fag. Handler om både natur og samfunn, lokalt og globalt. Du kan evt se på HiNT sine sider, www.hint.no
DannyMom Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Jeg har sosiologi i fagkretsen min, med fordypning innen arbeids- og organisasjonssosiologi, og jeg jobber med personaladministrasjon og lønn. Har hele tiden visst at jeg vil jobbe med dette. Faget favner om så mye, du kan jobbe med innvandring og integrasjonsspørsmål eller med markedsføring, og nærmest alt derimellom, alt etter hvilken tilnærming du velger, hva du fordyper deg i. Men i en årsenhet får du sikkert hovedsakelig servert 'smaksprøver' på de ulike områdene og det blir et kosefag (men skikkelig spennende, ingen tvil om det!!) og du lærer bittelitt om veldig, veldig mye. Vær bevisst på hva du vil bruke utdannelsen din til!
snart_2barnsmor Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 min kusine har studert sosiologi ved Universitetet i Bergen. Hun har tatt engelsk ett år på høgskolen i tillegg. Nå underviser hun som vikar i engelsk, og samfunnsfag pga. sosiologien. Hun skal ta PPU (praktisk pedagogisk utdanning) og jobbe som lærer. Tror hun blir lektor da.. Det er jo fin arbeidstid når man har barn :-) lange ferier og fri hver helg!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Ja, jeg har mastergrad i sosiologi! Det er et flott og spennende fag, med mange muligheter! Gled deg!
mumtotwo Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Hei Årsstudium sosiologi....er det obligatorisk oppmøte? praksis? Noen som vet det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå