bøllefrøene Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 hvordan gikk kontrollen din i går?? er så spent på andre som nærmer seg slutten... Ha en fin kveld
Jente73_tvillinger Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 den gikk veldig fint. Alle verdier var tilbake til normalen og ingen tegn på sv.skapsforgiftning. Fikk mast meg til en åpnings-sjekk, og det skal jeg ALDRI gjøre igjen - for her var det VELDIG lukket og jeg har verket helt siden forsøket..... ingen skal få røre der igjen Idag er jeg fullgått 36 uker!! DU da??
bøllefrøene Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 så bra!! jeg møtte atter en ny lege.. og han hadde en helt annen mening enn de andre legene.. fant tvilling 1 større og at han vokste fint. mente begge tvillingenge hadde kjempe bra og at det fort kunne gå flere uker til.. spurte også om å få målt åpning.. var spent.. men neida han fant livmorhalsen min lengre enn det de hadde målt for to uker siden... vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.. han var en eldre overlege, sjekket ting fort, virket som hadde peiling... men glemmer ikke helt det de andre legene har sagt. tok også ctg, som var veldig fint.. han mente jeg var i super form, så tørte ikke klage jeg.. han mente jeg ikke trengte ctg neste gang heller... fikke en annen lege neste gang.. litt glad for det.. klarer ikke slå meg til ro med han.. og vil gjerne ha en annen lege sin mening igjen nå. skal også prøve å være sterk og gi litt tilbakemelding til ullevål, som om at de aldri spør hvordan jeg har det osv.. Er veldig glad for at gutta har det bra da.. og tror ikke de kommer neste uker heller.. tipper rundt 25 faktisk... hm..
Jente73_tvillinger Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hehe, jeg ser heller ikke for meg en fødsel neste uke - men uken etter håper jeg at nok er nok. Formen er forsåvidt ikke så gal, man venner seg til at alt er tungt og ubehagelig - og så lenge jeg får sove så mye som jeg trenger så går det ganske greit egentlig. Men, gud som jeg gleder meg til å få kroppen min tilbake igjen Fikk ikke min lege til å sjekke livmorhals - det slutter de med etter uke 34 fikk jeg streng beskjed om. Så jordmor gikk såvidt med på å sjekke bare med fingrene ang åpning - men der var det som sagt VELDIG lukket. Endelig idag føler jeg meg "normal" igjen og ømhet og verking har gitt seg..hehe, har nesten godt av det når jeg maste meg til det for jordmor ville virkelig ikke inn der og rote. Høres merkelig ut at legene får så mange forskjellige svar hos deg. Jeg har heldigvis fått samme jordmor og lege, fordi jeg velger å sjekke meg på samme ukedag hver uke - så jeg er blitt utrolig godt kjent med dem, og vet at resultatene iallefall stemmer overens med den personen som sjekker. Jeg også fikk tv1 til å bli litt mindre da jeg byttet lege - det kommer helt an på hvordan de måler tror jeg. Men - du kan være sikker på at hadde det vært alvorlig forskjell så ville denne legen også sett det. De reagerer ikke før forskjellen er på 20% - så vi har endel å gå på. Mine var blitt likere igjen forrige UL, så det blir spennende å se på fredag igjen, da er det 14 dager siden forrige måling. Så du tipper rundt 25 februar? Jeg tipper 22. februar for min del Håper ikke det blir 29....
bøllefrøene Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2008 ja utrolig hvordan en klarer å holde ut.. stor som bare det, dårlig søvn og alt som hører med!! så bra med samme lege/jordmor hver gang, det er jammen luksus. har møtt på noen flere ganger.. men ullevål er så stort at de ikke klarer å gi oss de samme legene hver gang. litt irriterende med ulike leger.. men føler alikevel at de er flinke. ul med måling er alltid veldig gøy, målte nå jeg.. så blir bare vanlig sjekk på torsdag. tror også at opp mot 20 prosent er vanlig på tvillinger. er glad for at tvilling en har vokst og at han sa at de kan bli opp mot 3 kg begge to. he he.. vi får se hvem som kommer først da.. men håper vi lurer oss unna 29 feb.. og mars er helt uaktuelt.. hihi.. kjenner en som fødte på ullevål i går.. hun var godt inn i 39 uke.. håper jeg slipper å gå så lenge da!! vi får ruge videre, ikke lenge igjen nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå