Gå til innhold

Hei alle sammen!

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Leser mange innlegg og sånn hadde jeg det også!

Jeg tok umiddelbart tak i situasjonen.

Snakket med jordmor, psykolog, lege, overlege o.l

Jeg valgte keisersnitt, fordi jeg ikke hadde kunnet gå igjennom noe annet på den tiden.

Er keisersnitt det dere er redd for, snakk med jordmor, lege o.l! Gjør alt som står i deres makt for å få en fin fødsel/ks eller hva dere vil

ALLE har rett på en fin fødsel! KREV DERES RETT!

hilsen en som var livredd før, men som etter keisersnitt ønsker seg en ny baby, uten keisersnitt :-) er ikke redd lenger nå som premien er her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136861969-hei-alle-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Anonym!

Så FLOTT at du fikk en så positiv opplevelse som du fikk! Og fantastisk at du har kommet over angsten du hadde!

Grunnen til at jeg av og til er innom her i dette forumet, er ikke at jeg selv venter barn, men fordi min datter venter barn. Hun har fødselsangst og om hun blir tvunget til å føde etter "naturmetoden", så vil hun ikke ha barn i det hele tatt. Det er dessuten hennes kropp, som bare hun eier, så avgjørelsen KAN bare være hennes egen.

Ønsker selvsagt å støtte min datter gjennom alt dette, men jeg har jo overhodet ingen erfaring verken med keisersnitt eller fødselsangst - dessverre - ellers kunne jeg lettere ha hjulpet henne (mentalt ihvertfall) gjennom dette her.

Hvor lang tid tok det hele? Hvor lang tid tok det før du var på beina igjen etterpå? Hadde du mye smerter etterpå?

Nå er det jo ABSOLUTT ikke sånn at man er smertefri etter ett kvarter om man føder etter "naturmetoden" heller - men jeg bare lurte på om du kom deg på beina igjen fort, og hvordan inngrepet føltes for deg.

LYKKE TIL MED BABY!!

Hei!

Så godt at du støtter datteren din.

Jeg sa det rett ut at får jeg ikke keisersnitt tar jeg abort. Jeg var rett og slett livredd.

Mitt inngrep gikk litt galt ihht. operasjonen, men det var på grnn av andre ting, Jeg hadde det i narkose. Jeg våknet etter 20 minutter og fikk barnet ned til meg og var oppe og gikk etter 2 timer. Absolutt ikke smertefritt, men ikke de smertene jeg forventet meg.

Jeg syns dag6-7 var verst, tror det skjer veldig mye med sårlegingen da. Men jeg husker atjeg var den sprekeste på avdelingen og de nadre hadde født.

keisersnittet tok 50minutter med sying.

Var helt fantastisk å våkne opp til premien min! :D

DEt er din datters kropp, ikke legenes, de vil nok prøve å få henne på andre tanker, men om hun vil ha keisersnitt så er det ikke lov iflg. norsk lov å tvinge noen til å føde vaginalt :-)

Selvsagt gjør det vondt etterpå, men det var utholdelig. Jeg pusha meg selv myeee for å bli fortere bra. Man trenger ikke pushe seg så hardt heller, men jeg gjorde det og var fin etterpå:)

Dette er din datters valg! Støtt henne som du kan :-) Keisersnitt er kjempefint - og det er sikkert vaginal fødsel og , men det er det hun som bestemmer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...