Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Pokker heller, nå er jeg LEI av å sitte på do og trøkke så høylydt at sambo ikke kan unngå å høre det i stua. Tar jo i nesten alt jeg kan, redd det ikke er bra å presse sånn.. Trodde alt skulle være løst når jeg kjøpte meg svisker, men den gang ei.. Flere gode råd for å få forgang på fordøyelsen?? Vet selvsagt at fiber ogkli er bra..,
Fullrulle86 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 prøv linfrø... spis en spiseskje, men vær forsiktig fordi det kan være så sterkt for tarmene at det blir satt i gang en fødsel har jeg hørt:o)
undome Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Prøv biola drikken=) det funka kjempe fint på meg, og fikk igang magen. Kanelboller funker også Hadde i meg en pose kanelboller og fikk fart på magen ja skal jeg si deg:P
LilleBanan blir storebror Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Biola med bringebær! Den er genial. Hadde samme problem som deg men ikke nå lenger....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Kjøp Duphalak på apoteket - dette er flytende fiber som skal hjelpe å smøre tarmene og få normalistert avføringen. Det hjelper på meg i allefall, jeg har også slitt med dette, og tatt så hardt i at jeg har fått blødende hemorider...Ikke akkurat festlig...Men det er bedre nå, og Duphalak hjalp veldig på meg. I tillegg er det selvsagt bra med masse grønnsaker, frukt, vann og grovt brød... Middelet kan trygt teas av gravide.
semma Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Bytt ut svisker med tørkede aprikoser og spis en Kiwi på fastende mage. Mye vannog gjerne med noen t-skjeer Molkosan. (Helsekost)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 littegrann kaffe..hehe gjør hvertfall susen for meg:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Ok, supert- takk for svar, jeg skal ut og handle nå
*Hufsa-mamma* Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 jeg blander svisker og linfrø metoden jeg da...når det har stoppa helt opp liksom...da tar jeg 3 ss linfrø i ett glass og fyller opp med vann...så venter jeg litt...og drikker det...fyller glasset på nytt(bare med vann) og drikker alt...viktig med mye vann når man tar linfrø...sååå spiser jeg en pose svisker i løpet av så kort tid som jeg klarer og kjører på med mye vann samtidig...så får jeg en fulstendig "utblåsning" så prøver jeg å drikke litt biola eller joghurt hverdag for å forebygge...så sklir det ut å da er det bare å finne fren linfrøa i gjenn...:S
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Svisker hjelper på meg, men du må drikke mye i tillegg. Jeg drikker mye ellers også, då går det stort sett greit.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Duphalak tar jeg. Fikk også servert dette når jeg lå en mnd på sykehus. Absolutt ikke farlig og veldig effektivt. Fås reseptfritt på apoteket.. Tatt dette i mange uker jeg, fungerer veldig fint Tar litt på morgenen og litt på kvelden. Smaker ikke så ille heller.. (flytende)
--niffi-- Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Ja, biola funket for meg! Hurra for biola! (Men jeg liker den med blåbærsmak best)... Ellers tror jeg at det å bevege seg, gå litt tur hver dag har hjulpet. Og jeg har lest at man absolutt ikke skal presse hardt for da får man hemoroider. I siste instans: spør legen din. Svigerinnen min fikk tilslutt noe av legen som løste opp, kan man si
Frk Påske Overtid Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Lakris funker på meg... Enkelt og godt:=)
Gjest Lenchen *over terminen* Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Masse VANN!!!! Loppefrø og linfrø er også bra
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Sviske pure ( barn mat på glass) og en halv liter vann ...........=0) Satt selv på do senest igår med vann i den ene hånden og sviske pure i den andre........FOR EN BEFRIELSE!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Kiwi - et par om dagen hjelper hvertfall de gamle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå