Fisk74 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Etter laaaaaaaaaang tenketid og mye fram og tilbake sitter vi igjen med to navn vi synes kan passe (kom gjerne med kommentarer), men lurer på om de er mulige å uttale på andre språk... Regner jo med at gutten kommer til å reise en del rundt i verden, og vil jo at navnet skal være brukbart. Hva tror dere om : -Birk August -Sondre Olai
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tror Birk er etternavn i England/Usa. August er jo ikke et norskt navn, og brukes mange steder. Sondre kanskje begynner å bli kjent pga Sondre Lerche?
ma-85 Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Tror det kommer til å gå helt fint... Både Birk og Sondre er enkle å uttale på engelsk. Andre språk vet jeg ikke, men det er vel engelsk som er viktigst for folk. Det er uansett få navn som er enkle å uttale på alle språk, så det er en umulig oppgave. For alt man vet kan ungen like seg godt i Norge også? Er da ikke et flertall som studerer i utlandet slik mange later til å tro
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Det finnes mange språk i verden, mange rare navn og mange ulike bokstaver. De fleste klarer seg bra med det navnet de har fått i hjemlandet. Dette er en problemstilling jeg ikke skjønner, og som jeg syns er litt provinsiell - sjøl ville vel folk si at det nettopp er det de ikke er, når de velger navn som "hele verden" forstår. Velg det navnet dere vil, det går bra uansett.
Vannmann35 Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Stemmer for Sondre Olai - det klinger best sammen :-) Tror også Sondre er helt ok for folk i utlandet å uttale,det funker i alle fall for Sondre Lerche...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå