Gå til innhold

hehe. Ang. barn og klessmak: Hva synes dine barn er kult eller fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte bare le litt av noen svar på et annet innlegge her, om barn som liker spiderman og svampebob og sånt.

Min gutt på 3 1/2 synes spiderman og sånt er veldig kult, men man er f.eks også kul hvis man har 2 truser på seg samtidig, for ikke å snakke om bare å være splitter naken - dødskult!

Min eldste jente ville i en periode helst bare ha "snurrekjoler", dvs kjoler som sto ut som en klokke hvis hun snurret fort rundt.

Og den mellomste ville i den alderen helst ha håret opp i en tutt midt på hodet ("Grorud-palme"), samt leopardmønstrede klær.

Få høre litt om deres barns smak da?

Fortsetter under...

Skrevet

Naken!! Har en hobby nudist=) Ellers er det dongeribukser hver dag, og helst bare t-skjorte. Hun liker absolutt best å være naken!

Skrevet

Hehe.. Nå har ikke lillemor så mye hun skulle sagt for hun er bare 4 md, men tre åringen synes det er best å være naken!Men, han må ha på truse ialefall :)

Spiderman, superman, og ting me trykk på. Han har en t skjorte med en slange på og den er kjempetøff :)

Skrevet

4 åring.....(helt siden han var 2 år) T-skjorte utenpå genser!!

7 åring.....han går ikke i joggebukser annet enn hjemme! Hvis jeg finner frem en, så sier han: Tror du jeg vil vise meg blant folk i den der??

Olabukser er tingen, litt slitt look...

Skrevet

Hehe, jenta mi har en sterk mening om at hun skal ha bh. Dvs en kort sommertopp,som hun nekter å ta av seg. Hun har heldigvis flere,og godtar å ha genser over når hun skal ut. Men hjemme,om hun bestemmer blir det "bh" truse, rød boblevest (som hun har arva,og ikk får vise seg offenlig i) og mammas høyhelte sko.

Skrevet

5 åringen her er nok en liten ehm.. skaphomo når det gjelder klær. Jada, stygt sagt jeg vet,men beste bekrivelsen jeg fant. Han elsker å pynte seg, om det er med finbukse og skjorte, dress, bunad bli kul påhåret elelr hva, men han liker å ta seg ut og er veldig lei seg om vi skal i besøk til noen og han ikke får lov å pynte seg. Kunne sikkert bodd i skjorte og finbukse han. I tillegg er han veldig fascinert av mine klær og tilbehør,han er flink med komplimenter som "Å, så fin skjorte mamma, den rosafargen var kjempefin", "Ååååå så fint glitter du hadde pågenseren din" eller "I dag så du kjempefin ut mamma, den buksen var så fin på deg" (gjett om jeg er glad i kommentarene hans da? hehe...)

Mellomste på 3 år er ikke så nøye på det, men han vil helst gå uten sokker, han har tatt av seg sokkene fra han var 5 mnd gammel og gjør det fortsatt. Ellers trives han veldig godt i bare bokseren og polo ;-)

Annonse

Skrevet

Flisa på snart 4 vil helst ha på seg Sunnivakjolen eller skjørt hver dag... også ser hun helst at mamma går rundt i enten brudekjolen eller bunaden. Ja da, sikkert greit å svinse rundt i bunaden når du vasker huset......

Skrevet

Snart 6: Helst de samme klærne hver dag, og de samme museflettene "ellers kjenner de meg ikke" (i barnehagen). Før var det bare kjoler og skjørt, men nå er det bare joggebukser - det verste mamma vet...

Skrevet

Gutten min er 4,5 år og er egentlig veldig grei å kle på... Han elsker jeans, liker også godt Spiderman og sånne trykk, men det liker IKKE jeg, så han klager ikke over at han ikke har det :-) Han har en pen vest, sånn dress-vest, som han digger, hehe, så den bruker han ofte over en vanlig bomullsgenser. Ellers står han konstant på badet og ordner håret likt som pappa, tar på mannelukt og doller seg..! Hehe..! Han er forfengelig, akkurat som mammaen og pappaen sin..! :-P

Skrevet

Ei jente på 5 som svanser rundt naken mesteparten av dagen, snart skal jeg lure på henne en sommerkjole. Eneste jeg klarer å få på av tøy om vi ikke skal ut. Hun andre løper rundt i trusa idag, forkjøla idag så. Hun blir helt fasinert om det er store knapper og andre merker på tøyet hennes. Jo knallere farger, jo bedre.

Men hu eldste vil ikek ha noe tøy som kan være i nærheten av vanlig trangt tøy. Tror hun hadde blitt mest fornøyd om hun hadde hatt ett telt rundt seg. Så hun får gensere i noen str for store, så jeg slipper all klagingen hennes. Men vi har heldigvis lik smak, så ikke vanskelig å kjøpe tøy til henne heldigvis.

Skrevet

Supermannpyjamasen er 3 åringen sitt yndlingsplagg. Elsker alt med superman, spiderman, dinosaur, monster, kaptein sabeltann og cars. Og så skal han ha "sittli" bokse på seg når han skal ut av døra. (sittli= skikkelig...;)) Og han og står på badet og ordner håret. Har masse vatn i kammer det og blir så tøff atte;)

Skrevet
3 åringen min liker klær som ligner på det pappa har, altså olabukser, litt tøffe gensere osv. Det passer mamman bra at han liker det for jeg er ikke så ille fan va klær med masse trykk på. Han på 19 mnd har generelt dilla på klær, samme hva det er så lenge han kan ta det av og på selv hele tia..
Skrevet

ALT rosa er fint i følge min datter på 4,5år. Men så liker hun også spiderman ;P rosa spiderman hadde vært tingen for tuppa her, hihi...Dem dagene hun ikke får ha på kjole/skjørt så lager hun seg skjørt ved og bide genseren rundt livet så det ser ut som et skjørt, og morgenkåpen klarer hun og tulle rundt seg så det ser ut som en kjole :-O

Annonse

Skrevet

Her i gården så er toåringen fornøyd bare det er rooosa, roooosa, ROOOOOSA... hehe :-P

Skrevet

Så lenge det er rosa eller med katter på så er i grunn det meste kult.. hehe... Men hun er ikke ås bestemt på hva hun skal ha på seg lenger, heldigvis!

Skrevet

hun tar etter svigermor (uheldigvis) så hun digger alt med pynt og som er glorete! ha ha ha:D men er jo så nydelig da:)

Skrevet

Her hos oss er også spiderman, batman og superman kult, men faktisk så har han ikke så mange klær med dette på. Men "Biler" er tøft, så han har masse truser med "Lynet McQueen" på. "Lynet McQueen" er helten!

Egentlig er han veldig enkel å kle på. Han tar på seg det vi ber om, men hvis han skal bestemme selv, så tar han av en eller annen merkelig grunn alltid de genserne som jeg syns er aller styggest, sånne stygge grønnfarger, to str. for store som bestemor har kjøpt.

Også er jo t-skjorte utenpå genseren kult da. Men prøver å få han til å ikke ta t-skjorte utenpå sånne tjukke gensere, men uten på f.eks. en pologenser er det jo ok.

Ja, også er han veldig stolt når han har vært hos mamman sin, for i følge han selv, så har han arvet klær etter stefaren sin.

Skrevet

Mine gutter liker at ting matcher. Helt sant!!! Tror de tar etter faren som er flink med farger, men vi snakker aldri om det eller har brukt det uttrykket. Eldstemann spesielt. Han er også glad i smykker som tanta lager (er brettkjører og lager perle/skjell smykker). I dag hadde han grønne søkker og grønn genser, gult smykke og en sort bukse. Tatt på seg selv.

Lillemann er veldig glad i å gå naken, også i bhg. De er tre gutter som vrenger av seg om de får være alene litt, og springer rundt nakne.

Skrevet

Gutten min på 2,5 år har lenge vært veldig glad i olasnekkerbukse. Han skal helst ha på seg den hver dag. Han har slitt ut en og jeg måtte ut og kjøpe ny, men nå er han så stor at de ikke selger hans str lenger..... -men han bruker den fortsatt da, men er veldig knapp. -så om noen vet hvor man kan få kjøpt olasnekkerbukse (helt enkel) i str 98 eller større, så vil jeg gjerne vite det!!!

Ellers er han glad i Brannmann Sam-genseren sin og ByggmesterBob, og gensere med dyr eller biler på :)

Lillebror på 1 år er veldig glad i "bæ" og har en fin heldrakt med masse lam på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...