Gå til innhold

Stenge avd på St.Olav

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar det foreløpig med stor ro. Den gamle føden hadde kun 6 fødestuer, og nå skal faktisk 7 fødestuer være åpne hele døgnet, mens det er 14 fødsetuer som er åpne på dagtid.

Det var nok litt "teit" av sykehuset å bygge to separate avdelinger á 7 fødestuer i stedet for å samle alle, da hadde det vært lettere å justere bemanning og antall åpne fødestuer etter behov. Jeg tipper det ordner seg ganske greit, jeg!

de stenger dørene kl 2000.og i helgene. Så da er det bare å kjøre til Orkanger eller knipe igjen til morrakvisten. De skal jo spare mest mulig penger vettu, syns synd på de som jobber der også jeg, de må jo jobbe mer for mindre siden tilleggene ligger på nattevakter og helger

Jeg er sykepleier og har jobbet to sommerferier på gamle fødeavdelingen mens jeg studerte. Det var seks fødestuer(som tidligere nevnt) på gamle føden, men fødestue 6. var nesten aldri i bruk. Den var forbeholdt dødfødsler og folk som hadde smittsomme sykdommer. Altså var det i realiteten kun 5 fødestuer som ble brukt.

I løpet av de to somrene jeg jobbet der tror jeg aldri at jeg opplevde at noen ble sendt hjem eller avvist. Så selv om man ikke kunne vite om det ble 1 fødsel eller 30 fødsler på et døgn, så gikk det stort sett bra. Og da hadde vi jo bare de 6 fødestuene døgnet rundt.

Tror iallefall dere som får panikk over dette nå kan ta det med ro. Tror ikke antallet fødsler har steget veldig de siste årene, og tenk hvor heldige vi er som faktisk har 14 fødestuer på dagtid nå!

Jeg er selv 7 + 3 og ble også sinnsykt stresset da jeg leste dette i adressa, men etter at jeg begynnte å tenke over dette så har jeg tatt det helt med ro.

Når dette er sagt så krysser jeg også selvfølgelig fingrene for at de nye fine fødeavdelingene blir stående åpne døgnet rundt, og hadde jo gledet meg veldig til å slippe å føde på den gamle, slitte fødeavdelingen vi hadde før.