apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 så at du hadde hatt ks på ahus. håper på å få innvilget der. er annengangs da. og fødte vanlig der 1 april ifjor. har termin nå 1 mai. om jeg får innvilget, når ca setter de datoen? ser at det er vanlig med 7-14 dg før term? hvem snakket du med i emblateamet? skal til johanne aarseth som jeg sist samtale oppfattet som utrolig flink og grei. hadde med sambo sist men skal alene nå.
Bie&babylove:-) Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hei!!! hehe.... Skvatt litt da jeg plutselig så Bie&babylove på forsiden der ja!!!! Ja, jeg hadde ks der 29 juni 07, og det var 12 dager før termin. Tror det er det som er vanlig på ahus. Jeg fikk datoen i posten mange mnd før ks! Jeg var også til samtale hos Johanne Aarseth og er superfornøyd med henne! Hun er jo kjempeflink og jeg ble møtt med forståelse og stor respekt... Gikk til samtaler hos henne igjennom mesteparten av svangerskapet og det gjorde ting veldig mye lettere for min del, selv om jeg hele tiden var klinkende klar på at jeg skal ha KS UANSETT... og det var HELT greit. Du vil ha ks eller?? tror du får det hvis du har en traumatisk opplevelse fra forrige fødsel!?
Bie&babylove:-) Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Det var forresten hun som innvilget mitt ks, uten at jeg måtte til samtale med lege... Men det var vel det første jeg sa til hun også, at hvis jeg kom til hun for å så bli sendt videre til en lege som skal skremme meg ennå mer, da går jeg heller hjem!!!! Så ks ble vel så og si innvilget på første møte med Johanne!
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 å tusen takk for et så positivt og godt svar. nå ble jeg virkelig roligere. ja jeg vil ha ks. det er helt klinkende klart.. har vært i en samtale med henne før men da var sambo med og jeg fikk liksom ikke pratet ordentlig. lille snuppa var og med og litt grinete den dagen så denne gangen drar jeg alene. tusen takk igjen.
Bie&babylove:-) Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Ja jeg leste i noen gamle tråder her og leste at du hadde hatt en tøff fødsel og har med deg litt i "ryggsekken" fra før av så jeg kan ikke skjønne at hun skal nekte deg ks på grunnlag av det lille jeg har lest. Det går nok bra skal du se... Johanne sa til meg at de tvinger ingen til noe som helst, men prøver å påvirke til vaginal fødsel.. Men i enkelte tilfeller er ks det beste... Det viktigst er at du skal føle deg trygg, glede deg over barnet og graviditeten og ikke minst tiden etterpå! Hvis ks er den eneste måten og oppnå det på er det jo klart du skal få det!
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2008 ja håper virkelig det. sånn det er nå så går jeg jo livredd:( og føler verken glede over barnet i magen eller lille tulla vi har fra før. alt blir bare håpløst- men du vet jo man leser jo om de som må slite lenge får å få det. men vet jo at jeg har gode grunner. så etter svaret ditt så gleder jeg meg faktisk til samtalen.
Bie&babylove:-) Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Det er BRA!!!! Jeg trodde jo også at jeg ALDRI kom til å få ks.... førstegangsfødene og totalt uerfaren.... Men det var ikkeno problem i det hele tatt! I tiden etter ks på sykehuset snakket jeg med mange og fikk inntrykk av at det ikke var spesielt vanskelig å få ks på ahus... man kunne nærmest bare skrive en søknad også var det ok... og det er jo fint! Når jeg fikk får nok helt sikkert du også. Vi har begge traumatiske opplevelser med oss, dog av veldig forskjellige årsaker, men traumatisk opplevelse er traumatisk uansett. Kan ikke gjøre forskjell.... Det jeg har opplevd er jo like viktig som det du har opplevd.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2008 skal holde deg oppdattert.) du får ha en fortreffelig kveld:) klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå