nurk nr 3 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Trenger sårt noen andre sine synspunkter...Er gravid med nr 3 nå, ikke planlagt i det hele tatt... Dessverre er situasjonen veldig vanskelig nå, har gått på attføring, så søkte jeg om rehabilitering pga at jeg ikke klarte å gjennomføre tiltak.Jeg fikk avslag på dette og har nå inne klage på vedtaket.. har da ikke hatt noen inntekt på flere mnd, og behandlingstiden kan ennå ta mange mnd. Vi sliter med å få det til å gå rundt økonomisk med kun en inntekt, så et nytt familiemedlem var vel ikke akkurat det første på listen nå. Jeg griner og griner og aner ikke hva jeg skal gjøre...Vil jeg klare en abort, vil vi klare oss økonomisk? Alt er så usikkert, har ingenting å forholde meg til. Har jo heller ikke krav på fødselpermisjon, og må ut i jobb/skole eller annet tiltak rask tid etterpå. Hadde jeg vært "normal" og frisk med jobb, vet jeg jo at barnet ville vært hjertelig velkommen, det er det som er så vanskelig.. Får jeg avslag på klagen min også, blir det helt håpløst.Og da må jo valget være tatt. Prøver å tenke positivt, men alt virker bare svart akkurat nå. Er grunnen til at jeg er så negativ at jeg egentlig ikke ønsker barnet? Orker jeg å begynne på nytt igjen? De to andre barna mine er i skolealder. Og så tenker jeg at en angrer jo aldri på at man fikk et barn, men kanskje lettere å angre på det man ikke fikk... Håper det er noen som kan gi meg noen råd i en vanskelig situasjon, kanskje det er noen som har vært i en lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Tror du bare er nødt til å lytte til deg selv. Høres ut som du er i en håpløs situasjon. Men samtidig som du prøver finne unnskyldninger for at dette går ikke. Tror du skal være glad for de du har. Og tenke på at du faktisk er ferdig med småbarnstiden. Så kan du kanskje begynne slappe litt av etterhvert og nyte livet som mamma til de du har. Uten og sitte med en ekstra beskymring. Masse lykketil uansett hva du velger.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 hei. litt leit og høre at fålk sliter. men jeg synes du og parteren din bør ta dere en prat (som dere sikkert har jort) og komme framm tili en god løsning. dere får ha lykke til.
nurk nr 3 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 Tusen takk for svar så langt
SøsterC Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Kjære deg! Det er så vanskelig det du/dere opplever nå. Byråkratiet i Norge kan være helt håpløst å finne ut av! Jeg råder deg til å kontakte NAV og finne ut hvilke typer støtteordninger du/ dere har krav på, evt kan søke om. Utvidet barnetrygd, engangsstønad, sykepenger/ svangerskapspenger o.l. I tillegg bør du sjekke om du kan søke om bostøtte fra Husbanken (prøv på husbanken.no). Når du har undersøkt alt rundt det økonomiske, og vet hvilke rettigheter du har og hva du har krav på fra staten, kan det bli lettere å ta en avgjørelse. Du må rett og slett finne ut om du kan leve med et valg som går på det ene eller det andre. Hva kjennes riktig ut for deg, inners inne? Ønsker du flere barn, eller kjenner du deg "ferdig" med den fasen i livet? Det er ikke lett, du har barn fra før, så du vet hva du går til. Jeg ønsker deg alt det beste, uansett hvilket valg du tar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå