~~¤~~Jøssica~~¤~~ Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Ne-snya - en person som ikke er oppdatert Like intælligænt som ei bøtta møkker - Ikke særlig lur person Ståkk dom - heller ikke spesielt lur person Ska æ je dæ ein åver øuan? - Skal jeg slå deg ned? Ska æ LUGG hjernerystels på dæ? - en trussel Ska æ påfør dæ whiplash i lillehjern? - også en trussel Satan òg! - Huff! Dæven han steiki! - Dobbelt huff! Dæven han røkksalte i d svartsvidde hælvette! - Fytti katta! Ta tellfart å håpp t hælvette! - Dra dit peppern gror! Mordi e ein mann, ser ut som ein hæst og heita KURT! - Skal vi slåss? Set no her og ser ut som et lass me møkker - Slapper av/sliten Gamlingan - Eldre foreldre Morsan/Farsan/Brorsan - Mamma/Pappa/Bror Strik/Gluntj - Gutt Vekje/Pi - Jente Koffør - Hvorfor Katti - Når Kæm - Hvem Kor - Hvor Ka - Hva Shønna - Skjønner Schnakkes - Farvel/Hadet Schmukka/Schnuppa - Ei snelle Lamme - Sammen med Lægg inn åran - Gi opp Parkèr tøflan - også gi opp Pittelitn - Bitteliten På fetthåre - med liten margin På et kløvent fetthår - med svært liten margin Fettnøye - Ikke særlig viktig Sprængt i haue - en ulur person Peislæst/Hæstpeis - Tulling/Dust Gomslorsk - Lite flatterende person, (Mann) Gårrhys - Lite flatterende person (Dame) Gidd ikkje - Orker ikke Ka du kuka me? - Hva driver du med? Sæme - En som bruker lang tid Bonjævel - Folk som sier "ikkje" (negativt) Bontjuv - Folk som har flyttet hit Bønner - Folk utenfra Svettjpeis - Mannsperson som går i arbeidsklær 24/7 Jåsspeis - Tullebukk Ei tægning - Spesiell person Rullatormafia - Pensjonister i byen Klinkanes klart - Helt klart Kakkelhøns - Damer som prater MYE Kjæft-aus - Damer som kjefter MYE Ørt'n - Mange Ørtåfjørti - Svært mange Bais'n - Full Grøftekanyle - Drit full Snyblind - Dritings Sjarkhore - Kvinne med tvilsom merittliste Ei tøtta - Ei jente Kjærring-lørv - Dama di Ikkje så pesstrengt - Ganske pen Den Reima - Veldig pen jente Mainnebein - Attraktivt hankjønn Han/Ho va djævelsk grei! - Pulbar, men ikke særlig pen Tarzanloft - Treningssenter Fåkk & Råkk - Dårlig vintervær, inklusiv snø
minsta Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 hehe, så koselig å se gode gamle uttrykk igjen. mange jeg har glemt, siden jeg ikke bruker dem her jeg bor nå.. :-D
Mirakel nr 3 :) Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Uff, mange av de uttrykkene bruker jeg i dagligtalen. det så bare så utrolig stygt ut når de var skrevet sånn... Tror jeg må kutte de ut ja
Bruble Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Dette var dagens latter ja:) Så utrolig morsomt å se "gode gamle" utrykk skrevet ned.
Katzenjammer ☆ Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Samme her! Bruker mange av de uttrykkende il vanlig, men det så MYE værre ut å se dem skrevet ned.
Gulosten™ Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hahaha, kopiert og videresendt til diverse nordlendinger på jobben.
Only Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Herlig!!! Fikk skikkelig hjemlengsel nå, sukk!!
Katzenjammer ☆ Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Må innrømme at det var noen uttrykk jeg hadde glemt etter å ha bodd sørpå i 14 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå