Gå til innhold

Press på nerver?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på en ting. Begge mine ligger for tiden i sete. Innimellom får jeg skikkelige ilinger fra baken og nedover ene låret. Noen som har opplevd det samme? Kan det ha noe med at når babyene beveger seg, at de kommer borti noe som presser på nerver? Det vel uansett ikke noe å gjøre med det. Bare litt morgensyting fra meg siden kroppen begynner å bli meg litt motvillig :) Ha en fin dag jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt det er vanlig med press på nervene som gjør at kroppsdeler sovnder/dovner.. men har ikke hørt om det i låret før..

jeg har det litt i bena om natten men aller mest i høyre hånden.. klarer nesten ikke skive her på pc eller sms.. spurte om det på ullevål, var veldig vanlig.. kalte det et eller annet syndrom.. husker ikke hva det het.. tror det er noen som har skrevet om det før..

skjønner at det er tungt om dagen.. det er det her og.. og tanken på at det kan gå flere uker gjør meg helt matt.. kjenner en annen som venter tvillinger og er nesten tre uker foran meg.. og ruger enda.. lurer på om når en kan evt. begynne å spørre om å sette igang.. hva tror du.. uke 38??

Skrevet

Jeg får spørre jordmor om det på mandag, hun har sikkert et greit svar, det er nok ikke noe alvorlig.

Da vi gikk på tvillingforberedende fødselskurs sa de at på Haukeland sykehus pleier de å sette i gang i uke 39 som ikke noe skjer før, men som du hååååper jeg at de kan komme litt før. Tanken på å gå i nærmere 4-5 uker til gjør meg også helt matt i kroppen. Om de kan sette deg i gang i uke 38 vill jo vært helt supert, det er jo bare et par uker til, du er i uke 36 nå? Mener å huske du er en uke foran meg. Du må ha en strålende helg videre, jeg skal tilbringe den på sofaen med mannen som "slave" for meg.. hehe

Skrevet

tror egentlig ikke de har noe tradisjon med å sette i gang i uke 38 på ullevål, får spørre litt neste gang. hun jeg kjemmer som er foran meg fikk mast seg seg til å bli satt i gang på ullevål i dag.. hm..

er i uke 36 i dag jeg...vi får holde ut.. kjenner jeg er klar for å få de ut nå.. har klart å gå på et senter i to timer i dag jeg.. så nå er jeg knekt på soffan... mann som slave ja.. he he han er satt til klesvask, støvduging og fikse hjemmelagd pizza ..mm

god helg..

Skrevet

Isjias-nervene går fra setet nedover lårene, det høres ut som om det er en av disse nervene som ligger i klem. Har lest at det ofte skjer med oss flerlinggravide. Jeg har det også til vanlig pga. skjev rygg, og min kjære mann masserer musklene som går 'på tvers' over rompa og det hjelper. Går også til en fantastisk flink fysioterapeut med kiropraktor-utdannelse i tillegg, og han fikser sånne ting på bare en eller to behandlinger. Vet ikke om jordmor kan ordne med henvisning, men legen kan hvertfall gjøre det. Jeg går på BSS i Drammen og legen min der sa hun kunne ordne meg time hos fysio på sykehuset når jeg måtte ønske det. Jordmor kan sikkert svare på hva du kan gjøre.

Lykke til, håper du får hjelp og blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...