Påan-igjen Skrevet 14. februar 2008 #1 Del Skrevet 14. februar 2008 Lurer litt på hvordan kveldsrutinene er hos dere? Hos oss er det kvelds (brødskive, yoghurt eller grøt)+ tran og sanasol i halv 7 - 7 tiden. Så skifter vi til pysj, vasker ansikt mm og pusser tennene. Så får pappa og bamsene nattaklem. Går opp på rommet. Sitter å leser en bok (for tiden går det bare i Paddington). Så legger jeg Trygve i sengen. Må ha med seg en kosehund og vannflasken. Så det viktigste:mamma synge. Og her er problemet- enkelte ganger kan jeg synge i det uendelige og tenkter at nå sover han- men så snart jeg slutter hører jeg fra sengen - mamma synge mer. Nå synger jeg bjørnen sover (børne sove) og trollmor (boff) er par ganger og så setter jeg på en CD med nattsanger (instrumentel). Så er det å snike seg stillest mulig ut (vi har en tarkett som knirker noe......). Av og til går det greit, men mange ganger må jeg inn igjen når han begynner å skrike. Sovner som oftest før 8. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136856255-desember-kveldslegge-rutiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Del Skrevet 15. februar 2008 Vet du, her var leggerutinen et mareritt før. Han var umulig å legge, måtte synge i evigheter, og ikke gå ut før han hadde sovet en stund, ellers våknet han og da var det gjort. Men så ble jeg syk, og pappaen måtte overta alt. Og da ble det faktisk mye bedre (tungt å innrømme, hehe) Nå får han kvelds i 18-18.30 tiden. Pysj og tannpuss ruundt 19.30. Og så er det i seng, Ole Brum i armkroken og natta. Pappaen går ut, lar døra stå på gløtt, og etter 5-10 minutter sover han. Nå godtar han at jeg legger han og, men i starten ble det helt umulig når jeg skulle legge. Han vet han kan trille meg rundt lillefingeren.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136856255-desember-kveldslegge-rutiner/#findComment-136857913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 15. februar 2008 #3 Del Skrevet 15. februar 2008 Her varierer sengetiden litt, men mellom 7 og 8 blir han lagt.... Er vanligvis pappaen som tar tannpussen og putter han i senga.. Og vi bare legger han og sier god natt, sove godt og gla i deg. Så sier han at han er gla i oss og vinker.... Har ikke noe vane med å synge eller lese for han...og så lenge han ikke bryr seg om det så gjør vi det ikke heller.... Men han må ha div ting med seg.... Alle Cars bilene, en cars bil i tøy, tigergutt og Manny( en elefant) og så en koseklut.... Har han de så sovner han med en gang=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136856255-desember-kveldslegge-rutiner/#findComment-136858660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Only Skrevet 15. februar 2008 #4 Del Skrevet 15. februar 2008 Her legges prinsen i 7 - 8 tiden. Siden vi er hjemme seint så er middagen fortært sånn rundt kl. 18.00, og da har han ikke lyst på så mye mat før han legges. Det er ut på badet, og så har vi vann med såpe som skummer i vasken og to vaskekluter, en for ansiktet og en for rompestompen. Han vasker ansiktet og hender mens mor vasker ropmen. Etter den seansen er ferdig så er det tannpuss og på med bleie og pysj. Det er alltid den som ikke er med på badet som må kle på disse tingene, for de henter han og løper avgårde med. Og etter pysjen er på, så er det en stor nattakos til storesøster og en til pappa. Mye vinking mens vi går ned trappa, er så søt atte. Vel nede i senga, legger han seg godt til rette med en smokk i munne og en i hver hånd og Nasse Nøff og Ole Brum i armkroken mens jeg trekker for gardiner og lukker vindu. Så brer jeg over han og sier godnatt, sove godt og drøm søtt og vinker. Slår av lyset og går. Som regel sovner han med en gang, men enkelte ganger ligger han og roper, da får han bare beskjed om å legge seg ned og sove. Da bruker det å bli stille. Er en enkel gutt å legge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136856255-desember-kveldslegge-rutiner/#findComment-136860493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå