Prøve"røra"2014 Skrevet 14. februar 2008 #26 Skrevet 14. februar 2008 Jeg blir litt provosert av å lese noen av svarene her. Dere som er så i mot å bruke temp. har dere hatt barn med virkelige mageproblemer? Vår sønn fikk mme fra han var ganske liten. Han ble da hard i magen, å vi prøvde alt! * Malt *Svisker *Lactulose (opptil 12 ml. i døgnet) i samråd med lege *Klyster i samråd med lege *Fotsoneterapeut *Manuellterapeut *Kiropraktor Men ingenting hjalp lillegutt. Det eneste vi kunne gjøre var å stimulere litt med temp. måleren. Vi måtte gjøre det ganske ofte, å det bekymret meg. For var redd han ikke ville klare det selv tilslutt. Men fikk råd av både hs og leger om at det var greit. Det eneste som hjalp her var fast føde, å når han begynte å bevege seg mer. Han var hard i magen til han var 6-7 mnd. Han er enda hard i magen til tider, men vi må ikke bruke temp. lenger. Lenge siden vi sluttet med det. Men vi bruker potta, for den hjalp forresten, men den kunne vi ikke begynne å bruke før han ble 8 mnd. og kunne sitte selv. Så trykker han veldig nå, så setter jeg han på potta, å da kommer det. Men hva annet kunne vi prøvd? Gutten vår hadde jo vondt.. Så har dere ikke hatt ordentlelige problemer med det, så ikke si noe om noe dere ikke vet.. Som en sa over her: Man putter da ikke ting oppi rompa til babyen for moroskyld!
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #27 Skrevet 14. februar 2008 I følge barnelegen i vår kommune er termometer i endetarmen verken er farlig eller vanedannende. Må benytte oss av dette trikset av og til pga hard avføring.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 14. februar 2008 #28 Skrevet 14. februar 2008 Dette har vert en stor hjelp for oss... Hvis lillegutt sliter med å kome på do nå (en sjelden gang) Blir han kjemprolig når han ser q-tipsen fordi da vet han at det vonde snart går bort. Dette r jo selvfølgelig ikke noe noen syntes er gøy, dette r noe man gjør hvis man må...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. februar 2008 #29 Skrevet 14. februar 2008 Litt forskjell på å putte inn en finger og et tynnt babytermometer da. Vi tar tempen, det er effektivt og ikke vondt. Ihvertfall ikke sammenlignet med forstoppelse.
"husmor"med lille Nora Skrevet 14. februar 2008 #30 Skrevet 14. februar 2008 det var en periode vi MÅTTE gjøre det... hun fikkd et ikke til selv uansett hva vi gjorde. då da måtte vi ta tempen på hun. da kom det som oftest.. men såpe??? finger, q-tips???? nei.. en febermåler er ment til å stikke i rumpa på små! det er ikke snakk om å ta hele grene å dytte den ås langt inn som mulig. er nett så du måler feberen! men du har vel kansje ikke gjort det?HI?? eg hadde ikke gjort det vis eg ikke måtte..
"husmor"med lille Nora Skrevet 14. februar 2008 #31 Skrevet 14. februar 2008 og foresten, hun skreik ikke når vi gjorde det.
selma07 og engel Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #32 Skrevet 15. februar 2008 Igjen presiserer jeg mitt poeng... Når man har konferert med lege, så er det noe helt annet enn å få et tips fra noen på siden her om at det er lurt å stikke fingeren inn i rumpa på sin 5 uker gamle baby som bare får mm for å sette igang refleksen... Men har man en baby som er påvist forstoppelse av en lege, så er det vel noe ganske annet?? Klart man tar tempen på babyen, og klart man gjør ting i desperasjon noen gange.. Jeg sto jo selv med q-tips og jeg syns det var veldig ukonfortabelt! Men igjen poenget mitt, endetarmen er en kroppsåpning, intimsone for alle mennesker! Og jeg synes ikke det er lurt å styre for mye der før man har snakka med lege om hva man skal gjøre, og ikke minst om det er nødvendig ågjøre noe!!! Og til alle som har hatt barn med forstoppelse, det er noe helt annet det også! En baby som bare får mm, får ikke forstoppelse, det skal mye til!! Men en baby som har forstoppelse osv osv.. Poenget mitt er også at det er ikke sikkert at medisinske råd man får altid kan overføres til andre, på lik linje med reseptbelagt medisin feks... En annen ting er at jeg mener at det er galt å drive med termometer også, dersom det ikke er forstoppelse. Kroppen ordner jo stort sett opp selv...
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 15. februar 2008 #33 Skrevet 15. februar 2008 stakkars disse små er alt jeg kan si,har heldigvis ikke måtte gjøre slikt med datteren vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå