Gå til innhold

Til kjære Lille meg venter nr3 ;);)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja :) Har ingen i min omgangkrets hell som har hatt svangerskap diabetes..så har likssom ingen å diskutere det med hell..

Blir du oppfulg med å måle blodsukker på kontroll?

Jeg har enda ikke vært på 1.svangerskap kontroll..måtte avlyse timen, så jeg fikk en ny på mandag..

Sist jeg var gravid så fikk jeg bare beskjed om at man tar en sukkerbelastning i uke? husker ikke hehe..men jeg fikk sukker i urinen og måtte ta sukkerbelastning før den uka jeg da..

Blir du spesielt oppfulg med tanke på du har hatt svangerskap diabetes? eller er det vanlige kontroller til de evt finner sukker i urinen..

Skal jo ta opp med legen hvordan det er..men jeg har en tosk til en lege, så jeg har vørt inne å byttet fastlege jeg da..så jeg skal til han for siste gang på mandag..

Jeg må gå fast til ullevål en gang i uke pga dette, mest annen hver uke..... Da får jeg også jordmor og lege og gynekolog, så jeg trenger bare å gå dit... Jeg må måle annen hver time, sette sprøyte hver dag, og ja..... Føler det litt slitsomt allerede!!1 Men det er jo så godt å vite at man har folk rundt seg hele tiden da.....

Men har som sagt ingen rundt meg med det samme......

Annonse

ja du blir vel fulgt opp med engang siden du har diabetes..jeg og Lille som jeg forstod, har ikke fått svangerskapdiabetes enda, men den vil vel dukke opp etter hvert som de andre svangerskapa..og da får jeg kontroll på sykehuset hver uke jeg også med masse undersøkelser og styr :)

Til da så går jeg helt vanlig til jeg evt får sukker i urinen..og så må ta sukkerbelastning for å få det bekreftet..

Jeg har fått oppfølging hos gynekolog. Veldig greit ift UL måling av størrelsen på barnet. Har ikke vært der enda, men er henvist -be om det du også Lille meg!!

Ellers har jeg tatt kontrollprøver selv av bls før og etter mat, og langtidssukker hos legen. Har også tatt belastning, men håper jeg slipper denne gangen, blir kvalm bare med tanken.....:(

Jeg fikk til svar på ullevål at så lenge jeg ikke brukte insulin, så skulle de der oppe kun sjekke blodsukkeret inni mellom, annen hver uke, tredje hver uke.... Ellers fikk jeg ikke noe annet! Måtte bruke vanlig lege... Men så måtte jeg jo starte med det.....

Men kan dere ikke ta kontakt med sykehuset dere og? Er jo greit hvis dere går til indremdisiner dere og, er jo han som bestemmer om dere skal ha insulin uansett....

nå har jeg ikke fått påvist svangerskap diabetes enda da..

Men jeg fikk oppfølging hver uke på sykehuset med UL annen hver uke etter jeg fikk påvist svangerskap diabetes..lell at jeg ikke brukte insulin..

Men jeg tenkte mere på om de kontrollerer blodsukker osv før man får det påvist..

sist graviditet så gikk jeg som vanlig med lege/jordmor til de fant sukker i urinen min..og da var jeg sånn ca i 3 trimester..husker ikke helt..mulig rett før jeg skulle over i 3. trimester også..

Annonse

Leger har jo ofte forskjellige meninger, men si fra hva DU ønsker. Når vi har hatt svangerskapsdiabetes i tidligere svangerskap er det jo sikkert at vi får d igjen. Så lenge dette først og fremst er farlig for barnet bør vi jo kunne få ekstra oppfølging. Jeg synes ikke at legen kan si til deg at du må få påvist diabetes først, det er jo bare et spm om tid.

Sukker i urinen kommer så snart blodsukkeret har vært over 10 etter hva jeg har forstått. Jeg testet dette selv en gang ved å spise en sjokolade litt sent om kvelden når jeg skulle til legen neste dag. Fikk selvfølgelig sukker i urinen da....

MEN poenget mitt er at det er vi som har erfaring med dette, så vi vet jo hva vi må passe oss for. Selv om diabetesen kan oppdages seint i svangerskapet kan vi jo faktisk ha hatt høyt blodsukker en stund -hvis vi ikke har gjort målinger selv da.

Desuten blir det jo som du sier Lille meg, ekstra UL på slutten, spm om å starte fødsel ved overtid ol. Så blir vi springende til ulike lege hver gang!! Liker ikke det jeg... Bare si til den legen di hvordan du vil ha det:)

hei du :) joda går bare bra her :)

Var på første lege kontroll idag..litt merkelig på BIM er jeg 13+1 med termin 26.aug

med legen er jeg 13+3 og termin 27.aug hehe

spurte om jeg hadde att komplikasjoner tidligere svangerskap..sa jeg at jeg hadde svangerskap diabetes på begge..så han skrev det på helsekortet.

Men jeg skal ikke ha ny time før etter ordinære UL..men men..

Ikke er det jordmor her hell..så må gå gå kun til lege..hun gikk ut i svangerskap permisjon hun, og de har ikke fått vikar for henne..veldig kjipt egentlig..men men

Godkveld!! Var spent på hvordan det skulle gå med deg hos legen i dag, siden du syntes så som så om han...he he:) Jeg har også bare vært på en kontroll og skal ikke på neste før etter UL. Tenker at det er ok, det er jo på sluttet sukkeret herjer som verst he he:)

Jeg vet ikke helt om jeg skal gå til jordmor, men synes egentlig det er det samme. Det var veldig bra å gå til jordmor første gang, tuuuuusen spm ang fødsel, men nå har jeg jo vært gjennom det noen ganger....

Skal på UL 28. mars. Gleder meg!!! Spendt på terminen:) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...