Gå til innhold

Hvor mangen av dere er så dårlige at dere må gå på krykker?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid syns så synd i de gravide damene som går rundt på krykker.....nå har jeg så vondt for å gå mesteparten av tiden, at det ikke er lenge til jeg må det selv...

Det jeg lurer på er, bruker dere krykkene hele tiden? Eller bare på de værste dagene?

Var det doktor som gav krykkene til dere? Eller fysioterapauten? Håper på at bekkenbeltet som jeg fikk i dag skal hjelpe meg, men har halve tiden igjen så ser ikke så lyst på det...

Noen med erfaring?

Ønsker der god betring alle sammen og ha en fin kveld :)

Fortsetter under...

Jeg må bruke krykkene hvis jeg skal gå mer enn ca 50 meter.

Jeg klarer meg uten dem hjemme siden jeg da ikke går mye om gangen og kan sette/legge meg ned hvor som helst.

Kjøpte krykkene selv, etter anbefaling fra legen når jeg var i uke 19. (Kunne fått låne mot depositum men de koster bare 298,- så jeg orka ikke styre med å komme meg til legevakten for å ordne med lånekrykker)

Fysioterapeuten sa også at alt som hjelper og avlaster er bra, så han anbefalte også å bruke krykkene mest mulig.

God bedring :-)

Jeg bruker gåstaver i stedet for krykker. Har krykker også, men føler meg mer komfortabel med staver. Krykkene fikk jeg på sykehuset mot en depositum på 100kr. Bruker staver ute, inne klarer jeg meg uten. Følte meg dum som et naut den første tiden med staver, men svelget stoltheten da jeg kjente stavene hjalp. Føler stavene er en god avlastning for bekkenet, så jeg vil råde deg til å prøve?

Takker for fine svar:) Nå går jeg bare inne på kjøpesenteret, kjører til og fra....så tror ikke jeg tørr å komme med gåstaver der inne, men kansje krykker? Var og handlet en gave i dag, og jeg gikk kjempesakte og brukte tiden til hjelp, var bare på 2 butikker....men helt gåen var jeg....! Og da hadde jeg bekkenbelte på meg. Tror ikke jeg klarer meg i 4 mnd til uten krykker :( Men skjønner ikke hvordan jeg skal gå på krykker og ha med meg en unge på nesten 2 år....det må vel bli kaos....?

Når jeg var gravid sist så begynte je med krykker tidlig for å avlaste, syntes det var bedre å ta hensyn til det så det ikke skulle bli alt for ille. Fikk ordna en rullestol også som je hadde med på ferie og når jeg skulle på kjøpesentere og slik. Det var bedre å gjøre det sånn at jeg fikk sove på natten:) Jeg ringte kommunen og fikk nr til hjelpmiddellageret i kommunene. Trengte ikke noe fra legen om det. En klypetang lånte jeg også, kjempelettvinn:)

Annonse

Klypetang ja:) Det hadde også vært kjekt å ha når man skal plukke leker er det ikke så enkelt....

Hvor ringer jeg da? Hjelpmiddellaget? Hva er det? Kan jeg ringe komunen?

Takker for svar:)

Hei. Jeg har også fått bekkenløsning. Trodde lenge det kun var isjias som var vond, men neida! Nå har jeg forsøkt ulike behandlingsmetoder i ca 4 uker. Manuell terapi, fysioterapi, akupunktur, vært hos kiropraktor, yoga for gravide, skal starte med basseng trening...Alle har samme råd ang. asfalt, handleturer til butikken og kjøpesenter....hold deg langt unna om du vil bli bedre!!!! (Bare ett lite tips fra meg.) Vanskelig når man må ha gaver etc...men de ¨fleste har jo noen gode venninner, foreldre, eller en mann som kan bidra med noe. Selv har jeg en liten jente som går i barnehage så jeg har til tider bare lyst til å legge meg ned å gi helt opp de dagen jeg ikke klarer å komme meg ut av sengen, opp av sofaen osv. på egenhånd! Helt håpløst! Men tar man gode forhåndsregler nå kan man spare seg for mye vanskeligheter etter fødselen...vi får prøve å holde humøret oppe selv om det å være sykemeldt, ikke kunne unne seg shopping turer, få begrenset sosialt liv samtidig med smerter og hormoner ikke er en drømmesituasjon for noen...tenk om det var mennene som skulle gjennom dette- de hadde ikke overlevd et par uker engang! Termin i juni...vi har vel bare å holde ut...Lykke til du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...