Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke mindre enn en uke siden vi fikk beskjed om at vikar for styrer har takket ja til å fortsette som styrer etter at første styrer fikk ny jobb og sa opp mens hun var i barselpermisjon. Nettopp fått beskjed om at ny styrer også skal slutte. Har fått ny jobb i annen barnehage hun og...

Pga dette slutter ped.leder på min datters avdeling. Hun har vært i vikariat for styrer nr. 2, men ei fra en annen avdeling har lengre ansiennitet enn henne og har takket ja til den stillingen nå... I tillegg slutter ped.leder på den andre avdelingen, og hun som er ped.leder 2 på vår avdeling får den jobben. Dermed blir det både ny ped-leder og ny ped.leder 2 hos oss... I tillegg har en av assistentene sluttet den eneste gutten... Har heldigvis kommet inn ny gutt, men syntes det ble vel mye utskiftning på en gang nå... Kjipt både for barn, foreldre og de andre ansatte.

Det er også mange som er i permisjon, sykemeldt, så har vært mye vikarer i det siste...

Er redd at de som lider blir barna, og får bekreftet av flere i barnehagen at dette skjer kun av økonomiske årsaker. Skjønner jo de ansatte godt, men det er jo systemet det er noe galt med. Hvorfor kan det ikke satses litt mer på økt lønn til personer i omsorgsyrker og opplæringsyrker!

Hjertesukk...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136853931-alle-slutter-jo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det i vår bhg også nå, til alles store frustrasjon. Sånn som jeg ser problemet her, er det at kommunen kun kjører vikariat/komtrakt-stillinger, og ytterst sjelden faste stillinger. Når de da kommer over ei fast stilling andre steder, så søker de selvsagt. Mistet nettopp ei super dame på sønnen`s avd, hun fikk fast jobb i butikk... Jeg forstår dem utrolig godt, men det er litt frustrerende at det er et nytt fjes i bhg nesten hver uke.... En ting til jeg ikke er fornøyd med ang vikarer, er at de ikke hilser på oss foreldre. Har selvsagt tatt det opp med bhg, men det har ikke blitt så veldig mye bedre. Har testet ut dette med en vikar de har brukt siden nov, hun har fortsatt ikke presentert seg for meg og ikke hilst når jeg har levert/hentet barna. Jeg har i det siste begynt å si hei når jeg treffer henne, uten et skikkelig hei tilbake,jeg synes det er en vikars jobb å iallefall hilse på foreldre!!!! Jeg håper at hvis foreldrene klager mye til kommunen ang disse tingene, så må det da være et håp om forbedring...

Til vikarens forsvar så er det jo ikke så lett å holde oversikt over alle foreldre når man er ny. Det kan jo være at man tror man har hilst på noen man ikke har hilst på f.eks. Hadde jeg vært vikar hadde jeg nok forsøkt å hilse på foreldrene, men som forleder synes jeg også det er like mye mitt ansvar. Jeg tar initiativ og presenterer meg når jeg ser nye ansikter i barnehagen. Da slipper man jo også å irritere seg.

Ellers skjønner jeg godt frustrasjonen over stadig utskiftning blant personale.

jeg skjønner egentlig begge sider nå jeg... jeg jobber selv som ped leder i barnehage..nå når det går mot full barnehage dekning er det utrolig mange nye barnehager som starter opp i området. og det forsvinner en del ansatte der. Vi har en god del nye folk. Nå er styreren gravid og skal snart i permisjon.. i tillegg går eg ut i permisjon noen uker etterpå. og det slutter vel to til.. så på noen mnd kommer det 3 nye ped ledere og ny styrer... men jeg tror det kommer til å gå kjempe bra. er mange flinke assistenter som jobber der.

I tillegg skjønner jeg godt at foreldrene blir skeptiske. for jeg er jo foreldre selv. og ville nok reagert litt kanskje. men tilbake meldingene vi får er at foreldrene er kjempe fornøyde. I går var det en far som sa til meg at han var sikke på at han hadde valgt 100% rett barnehage for gutten sin. for han storkoste seg alltid i barnehagen. og de var kjempe fornøyde. Det er kjekt å høre.

angående vikarer, det er ikke lett om man er i en stor barnehage og hilse på alle foreldrene. tenk på alle de skal hilse på... det er ikke så lett.. viktigere at de hilser på barna og lærer seg deres navn...

Det er da absolutt viktig å hilse på foreldrene! Barnehagen til gutten lider også under samme problem med masse nye vikarer hele tida. Selvfølgelig skal de bli kjent med barna, men jeg syns det er viktig at de kan hilse på oss som foreldre også. Jeg har opplevd å komme med gutten på morgenen når det bare var en vikar der, og han var så sjenert (fikk jeg vite senere da jeg tok det opp) at han ikke turte å hilse på meg. Så i stedet overså han både meg og gutten, rett og slett lot som vi ikke var der. Og vikarene klarer ofte ikke å sette seg inn i verken døgnrytme, matbehov eller hvor mye klær som skal på. Jeg blir rett og slett forbannet når jeg kommer gang på gang i barnehagen og ungen går i varme fleeceklær (ment for utebruk) inne, er helt rød i toppen og kokvarm, har ikke sovet ila dagen (han er 1 år!!) eller i alle fall svært lite, og vikaren syns han har vært "litt vanskelig" de siste timene, om han kanskje er syk?? arrrg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...