christinajentå "høygravid" Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Noen som har vært gjennom hysteroskopi? hvordan var det? hvilken bedøvelse? var det polypper eller sjekk? noen som kan forklare hvordan dette foregår og om det er vondt?
christinajentå "høygravid" Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. februar 2008 Finnes det noen der ute som kjenner til dette???
Brumm Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde hysteroskopi og lapraskopi samtidig, før jul. Ved hysteroskopi går de inn vaginalt og sjekker inni livmor. Tror ikke en trenger så mye mer enn lokal bedøvelse. Jeg fikk narkose fordi jeg hadde lap også, da går de inn gjennom magen. Jeg gjorde dette på aleris. Bare å ringe dit, eller til et annet sykehus, så får du svar. Husker ikke helt hvor jeg fant info om det på forhånd, søkte litt rundt på nettet:o) Om du skal gjøre det offentlig, må legen din først sende inn en søknad, så får du svar i posten og skal inn til undersøkelse etter ca 2-3mnd. Deretter er det 8-10 uker ventetid på selve operasjonen. Jeg orket ikke vente så lenge, så tok dette privat. Siden jeg hadde begge operasjonene i ett, betalte jeg 30.000. Egentlig koster en av operasjonene 25.000 Lykke til!
*anonymen* Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Hei, Jeg har fjerna en polypp ved hjelp av hysteroskopi på Ullevål. Fikk en lett narkose, og det gjorde ikke vondt etterpå. Blødde litt men ikke mye. Var først inne på en diagnostisk hysteroskopi der de "identifiserte" polyppen, tror kanskje jeg ventet en måned på den (etter at henvisningen var sendt). Deretter fikk jeg time tre uker etter for å fjerne polyppen (men det var på grunn av at jeg skulle i gang med forsøk på, slik at det ble framskyndet). Betalte 325 for utstyr og sånne ting:-) Lykke til
Mon chichi Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Det var ikke vondt med hysteroskopi. Jeg fikk fjernet en polypp, og gruet meg veldig. Men de satte i gang uten bedøvelse, og det gikk så fort, at det ikke ble smertefullt. Det var virkelig ikke noe å være redd for. Lykke til!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg var gjennom det i høst. Kun en sjekk. To ukers ventetid (Porsgrunn). Fikk lett narkose. Ikke noe vondt etterpå. Blødde litt etter undersøkelsen. Ingenting å grue seg for synes jeg! Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå