Gå til innhold

Trening - Hva betyr "for varm"?

Anbefalte innlegg

Jeg leser stadig at trening er helt ok så lenge man ikke blir "for varm". Jeg trener spinning, og har hittil tenkt på at jeg ikke bør dra til så jeg blir kvalm eller svimmel, men at jeg tåler "normal" trening m/ tilhørende svetting.. Er i god form fra før. Men så blir jeg usikker, da.. Det jeg egentlig ikke forstår, er forskjellen på varm og for varm. Er det noen som mener noe om dette? Noen som har noen gode triks?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136852371-trening-hva-betyr-for-varm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

syntes ikke at puls i 150 er så mye heller jeg.. Jeg kan komme opp i puls på 180. Trodde dette var ok. Bare være obs på å ikke bli for varm bare, siden fosteret ikke får kvittet seg med varme slik som vi klarer gjennom å svette. Men kroppstemperaturen stiger jo ikke såå mye på en treningsøkt heller... Eller hva tenker dere? Håper jeg ikke gjør noe galt i å trene med så høy puls... Jeg tenker at kroppen sier fra når det blir for tungt å trene, at den ikke har energi som før..

Kjernetemperaturen kan visst stige opp mot 40 grader ved trening, før den stabiliserer seg der (selv om man ikke kjennes så varm utenpå). Og etterpå så går den naturligvis ned igjen. Kanskje det derfor er lurt å ikke trene så fryktelig lenge av gangen. Ikke vet jeg.

Det er jo skadelig for oss voksne å få en kjernetemperatur på 42-43 grader, men det er vel kanskje ikke usannsynlig at fosteret tåler litt mindre. Er enig i at "for varm" er en ganske diffus rettledning, man vil jo ikke gjøre noe galt heller.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...