Vår tur :) Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Noen som har TFK vogn med bag og har hatt voksi pose oppi? Er det plass uten at nurket blir overopphetet eller skivst?? Hva er best TFK joggster 3 eller twist. Prøvekjørte joggster 3 i butikken med det ekstra svingbare hjulet, det var ikke like lett å å kjøre som twisten,men ser for meg at vi kommer til å gå en del i skog og mark og da er ikke twisten noe særlig etter hva jeg har skjønt.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Dytter litt på denne da jeg også lurer på hva som er best av twist og joggster?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Med forhjulet til twisten i låst pososjon synes jeg den er så godt som like lett å trille i ulendt terreng som simo-vogna vi hadde før. Tror jeg ville ha hatt den, så slipper du å bytte og frakte på ekstra hjul også...
Jannamor Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 enig. twistens hvjul kan låses og er da superstabil og funker godt i skog og mark, det var det vi fikk ambefalt i butikken i hvertfall. Man trenger ikke et ekstra svingbart hjul heller. Forhjulet på twist i løs posisjon snur jo på en femøring jeg stemmer på twisten. Den skal vi ha og
pittelillevennen Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har hatt joggster twist i to år nå, og er kjempefornøyd. Tror ikke jeg ville hatt voksipose oppi bagen, det blir nok litt fullt, vi brukte saueskinn under og dyne oppå, det var helt supert. MEN nå når vi bruker sportsdelen er det god plass til f.eks voksipose, vi har Odenwalder Lammy XL dunpose med lammeskinn i ryggen. Den er go' Har bare en ting å utsette på TFK vogna: det er trangt å komme til i kurven under når du bruker sportsdelen, vi har handlenett i tillegg. (og så har vi punktert ørten ganger, men det har vel alle som har vogn med lufthjul, ikke rart, så mye glass-skår som ligger og slenger...) Vår gutt har alltid vært stor, og vi var veldig glad for at vi valgte TFK i stedet for f.eks Quinny, som ligner. Den er mye mindre og trangere, både i bag og sportsdel. Har noen venner som prøvde begge deler, og de var ikke i tvil: tfk vogna var best og mest solid. Skikkelig vogn for norske forhold! Lykke til
guttem@mma Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hei! Er helt ny her inne men jeg fant noe jeg med en gang måtte få med meg... Jeg skal ut og kjøpe ny vogn til min 8 mnd gamle sønn i morgen og har tenkt å kjøpe en TFK, men så hørte jeg at mange som hadde den vognen hadde opplevd problemer med glidelåsene (at de gikk i stykker???) og at de var misfornøyde med at kalesjen var så stor sånn at barnet ikke ligger i le i det hele tatt dersom det blåser ute. Har dere som har erfaring med denne vognen problemer med dette?? Setter kjempe pris på svar:)
Super-Langbein Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 guttem@mma! Verken jeg eller de jeg kjenner med denne vogna har hatt trøbbel med glidelåsene. Kjøper du den i butikk får du uansett reklamere dersom dette skulle oppstå. Kjøp med stormtrekket- det dekker hele åpningen foran kalesjen; dette glides på kalesjen og festes under vogna med to borrelåser. Også har det vinduer barnet kan titte ut gjennom hehe.. Elsker denne praktiske vognen.
moden mamma Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Bare legge til at jeg har hørt at glidelåsene er skiftet ut på de siste modellene, om det var fra i fjor, eller år er jeg ikke sikker..
sivuna Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Super vogn! Men enig i det med handlekorga, liten og frustrerende vanskelig å komme til når sportsdelen er på. men synes fortsatt vogna er verdt det:) Har joggster III, med tanke på ulendt terreng o.l. pluss at jeg har det ekstra svingbare hjulet. Det siste har jeg ikke prøvd enda. Jeg vet at man kan låse twist og at den nok er best å trille til vanlig, men om du går mye utenfor allfarvei, så vil det nok bli fortere slitt enn det faste hjulet. Så selv om det kan kjennes bra til å begynne med, så anbefaler jeg ikke twisten om du er mye på skogsveier og lignende. Er nå spent på å bruke det svingbare ekstra hjulet selv nå, men er ganske sikker på det er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå