lillebie på`n igjen Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 jeg er ny her, og titter innom for å si hei , med noen spørsmål :-) Jeg og min kommende kone har startet prosessen med å skaffe oss en liten en på storken i danmark:-) det gjenstår bare å teste med el tester noen mnd først. Jeg har hatt regelmessig cyklus i 6 mnd (ikke testet el, men kun basert på cyklusdager og el slim) så dette var 1 mnd vi har begynt å teste med EL tester. denne mnd var da selvfølgelig mensen forsinket med nesten 10 dager, og nå har jeg testet for EL med clare blue digital test i 7 dager, helt siden 12 cyklusdag. (jeg har valigvis cyklus på 29 dager) nå er jeg på 16 dag- ingen stigning... hva skjer? tror dere EL er forsinket eller er det mulig å ikke ha EL? i dag har jeg masse el slim, og jeg trodde da at det betydde jeg hadde EL? kommer slimet før faktisk EL?
lubbeline Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Hei, kan jo være du ikke har eggløsning før dag 18 feks??? du hadde ikke teste før??...min el slim , pleier komme noen dager før jeg tester positivt på clear blue:-)
lillebie på`n igjen Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2008 nei har aldri testet før med tester, men har sett på disse tabellene for når i cyklusen el skal komme osv. Jeg får bare fortsette å teste:-) da regner jeg med den er rett rundt hjørnet, för så mye el slim kan ikke komme av noen ting lissom :-)
Selvstendig Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Hei! jeg brukte noen måneder før jeg fant EL med digitaltest, ga nesten opp, men når testen endelig ble positiv, hadde jeg mest sannsynlig en syklus på nærmere 32 dager, i motsetning til 25-26 dagers sykluser som jeg hadde hatt de siste 6 månedene. Det skal sies at jeg ikke gjennomførte testingene i de 5 månedene jeg testet 100%, av flere årsaker som påsketur og jobbseminar, men syklusen hadde jeg orden på. Og gravid ble jeg på første forsøk, så det er sikkert bare å fortsette selv om det skulle gå litt utover vanlig syklustid. På stork sa de også at det var mulig å ikke ha EL enkelte måneder.
lillebie på`n igjen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 vet dere om det er mulig for en kvinne å ikke ha EL i hele tatt? fikk neg test i går kveld og i dag og, selv om jeg føler at noe "er på gang" nedi der... *frustrert* mye EL slim får man vel ikke om man ikke har EL i nærmeste fremtid???
Storkennurket Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hei ! Jeg gjorde disse utregningene i samråd med min gynokolog fordi jeg hadde svært lange sykluser som varierte. Vi valgte å bruke pergotime ( hormonstimulering ) for å regulere syklusen min. Det fungerte kjempebra og jeg kunne planlegge når vi skulle dra til Storken, og ikke minst så ble jeg jo gravid. Lykke til !!!
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Hei lillebie. Det går an å ha sykluser uten EL. Kvinner har det av og til, uten at det er noe gale. Når det gjelder EL-slim, så sies det at EL kommer på tredje dagen med EL-slim, men det er et usikkert tegn! Så det betyr at om en har EL-slim, så trenger en ikke å ha hatt EL. Når det gjelder EL-tester, så syntes jeg det er usikkert også. Jeg har vært prøver i snart to år, og opplevd å få pos EL test en gang. Mine EL-tester har vært neg selv om jeg har hatt EL. Det skal lite til før disse testene blir feil, som f.eks at en drikker eller tisser tre timer før testen taes. Så skal den også taes på kvelden, da den kan bli falsk positiv på morgenurin. Hva med å ta morgentempraturen? Det gjør jeg, og da har jeg full kontroll over når EL er. Jeg måler tempen hver morgen kl 7, så bare sover jeg videre hvis jeg ikke skal tidlig opp. Du kan nå lese mer om temping her: www.pernille.info/bbt.htm Lykke til!
lillebie på`n igjen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2008 takk for bra svar:-) jeg ble så lettet da jeg på kvelden på 17 cyklusdag fikk positiv test på EL! hadde el slim i 2 dager først og denne dagen, pluss to dager etterpå! så da vet jeg sånn ca når jeg skal teste neste mnd. bare dumt vi ikke får reist til danmark før jeg har tatt sånn lysing av egglederne mine, den er i april, så etter det satser vi på første forsøk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå