Gå til innhold

Lykken var god men kortvarig, negative tester i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ikke hvordan det kan skje, spurte jo sykehuset i går om jeg på dag 12-13 fortsatt kunne ha rester av hcg etter ovitrelle, men de sa nei positiv test var positiv test, så jeg var gravid.

Mens nå har jeg testet negativt to ganger hos legen ved urinprøve, så noe kan kanskje ha skjedd over natten?

Stakkars sambo, han er i møter hele dagen og ble så lei seg, det er vi begge, men er vel bare å bli vandt til det, har vel ingen garantier før man sitter der med bebi på fanget.... Æsj for en drittdag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har seg sånn at enkelte tester er mer eller mindre sensitiv enn andre. Du kan teste positivt på hjemmetest fordi den krever mindre HCG enn den legen bruker. Dette er alternativ 1. Alternativ 2 er at du har vært kjemisk gravid. Det befrukta egget har sneiet livmorveggen - nok til og produsere HCG, men har allikevel ikke festet seg.

Jeg håper du er gravid, og at testen hos legen blir positiv om ett par dager!! Du får ikke ta en blodprøve da?? For og være helt sikker, liksom??

Skrevet

uff så trist... Det er ikke langt mellom opp- og nedturer her inne!!!! Håper dere klarer å ta vare på hverandre og se fremover....

Skrevet

Takk skal dere ha, er så enig ikø, hårfint mellom opp og nedturer her ja.

Takker så masse for info frøya, håper håper håper fortsatt. Fikk ta blodprøve ja, så får vite resultatet av den imorgen. Snakket med Haugesund og sykepleieren forstod det ikke, hun sa jeg fikk vente og se om jeg fikk mensen, hvis ikke fikk over helgen så var jeg nok gravid. Phuh, ikke lett men må være tålmodig. Vi skal være snille med hverandre ja....

Skrevet

Da krysser vi fingrene for at blodprøven i morgen viser positivt resultat!!!

Skrevet

Takk for det, tok også 2 CB hjemmetester i dag, de var også negative, men har et lite lite håp om at det skyldes at urinen var ikke morgenurin og såpass fersk...takk for støtten :)

Skrevet

Ja, om du har HCG i grenseland for at testen er positiv eller ikke, så vil den nok ikke være positiv om du ikke bruker morgenurin, nei. Vi får klamre oss til de håpene som fins:)

Skrevet

Heier på deg!!!

Masse lykke til!

Skrevet

Huff, så leit. Håper blodprøven kommer med en overraskelse :)

Skrevet

Grublegruble dette var da trist da, det første jeg tenkte på var kjemisk graviditet, for du må jo være på dag 16 ette uttak nå. Dersom det har vært kjemisk graviditet så vil blodprøva gi deg svar på det. Ettersom du har testa positivt før negativt, så er dette mest nærliggendes å tro. Men jeg håper selfølgelig at jeg tar feil der. Har hatt en kjemisk selv sist høst da fikk jeg først positiv deretter negativ g mensen var forsinket med 2-3 dager, noe sterkere mens.

Sender over en stor trøste klem til deg :-)

Skrevet

Hei grublegruble,

Uff av meg, så slitsomt å gå fra en lykkedag til usikkerhet igjen, de 14 dagene er tøffe nok liksom!

Ønsker deg lykke til, håper at du er gravid nå !!!!!

Skrevet

Takk skal dere ha, dere er så gode og snille!

Selvom jeg vet at så mange har opplevd så mye tøffere ting her inne, og hatt mange skuffelser så tillot jeg meg å bli ganske så trist i går, var så brått å gå fra å være så jublende glad etter to lange uker, for å få ekkel kontra beskjed dagen derpå.

Men det går bedre i dag, må jo bare være forberedt på opp og nedturer i denne prosessen. Har mest innstilt meg på at vi må prøve på nytt, men har et lite håp likevel, fikk svar på blodprøve i dag, hcg på 19, det er visstnok helt i grenseland, og vet jo ikke om det har gått opp eller ned siden det er første blodprøve. Forstod på legen at ikke vits i å ta ny i dag, må vente til mandag. Føler meg ikke gravid lenger, den sedvanlige mens-migrenen kommer snikende, men kan jo være stressrelatert også...så får bare være tålmodig og se hva som skjer...

Så takk igjen for gode tips og støtte :)

Fantastisk kjekt å lese om Anette iallefall! Gratulerer så masse masse!!! Det var deg så vel unnt!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...