Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 jenta mi er 23 mnd å har de siste ukene gått uten bleie på dagtid. har den på når hun sover eller er ute å leker.. har den av i barnehagen også, skjer noen uhell men d er ikke ofte! når sluttet deres med bleie? j
#Ariadne# Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 på dagtid da hun var 22 mnd, om natta rett etter at hun fylte 2
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Snuppa sluttet med bleie på dagtid dagen etter 2 års dagen sin, bruker nattbleie fremdeles. Er 2 ¨år og 2 mnd.
jordbær mathilda Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Lillemor har akkurat sluttet med bleie nå. Hun er snart 2 1/2. Bruker bleie på natten, men den er stort sett tørr.
alvefrøken Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Mi slutta med bleie da hun var 23 mnd. Bruker fortsatt om natta, men ikke når hun sover om dagen nei.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 26 mnd var gutten vår. Har vært utrolig flink og har aldri uhell. Kanskje 3 ganger siden har sluttet:)
prinsessemor123 Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Så flinke dere har vært med avvenning alle sammen. Jenten min har akkurat sluttet på dagtid og hun er 2,5 år. Bruker fremdeles om natten. tror rett og slett jeg har vært for lat, som ikke har orket å styre med avvenning før nå. Jeg trodde det skulle bli mye styr, men det har jo gått som en lek. Og jenten min er så stolt som går uten bleie. Skal bli deilig å slippe to bleieunger i huset.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Bare de med prakteksemplar som svarer her.... Alle her har vært tidlig ute. Gutten min er 2 år og 4 mnd, vi er ikke helt der ennå for å si det sånn....
Amarie Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det var veldig så tidlige alle var. Gutten min slutta ca. 3 mnd før 3-årsdagen, jenta mi på 2 1/2 har ikke slutta. Satser på å prøve med bleieslutt for henne til sommeren, men har ikke tenkt å presse henne.
alvefrøken Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 presse?? Må bare tilføye at det ikke har vært noe press å slutte med bleiene her. Det har vært STOR stas å begynne med truse! Men selvfølgelig krever det litt av foreldre å hjelpe dem å huske på dogåing i starten. Traff en dame som hadde bodd mange år i frankriket, og der er det visst helt vanlig at barna slutter med bleie når de er rundt 2 år.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Vi holder på Hun er 2,5 år nå. Bruker ikke bleie på dagtid, men har en del uhell enda
Boulengerina Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Jenta mi sluttet for noen uker siden. Hun blir 3 år i mars. Prøvde litt av og på før uten hell. Hadde perioder uten bleie før hun gikk over til å nekte å gå uten osv.(Kan jo ikke tvinge dem heller).. Men plutselig kom hun til det punktet da hun syntes det var veldig ekkelt å bæsje i bleia, så da sluttet hun tvert. Har vært veldig flink og har sjeldent uhell:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Godt å høre at det ikke er alle som så vidt har runda 2 år som har slutta. Gutten min er 2 år og 3 mnd, og vil helst ikke tisse på potte. Jeg tror noen har vært litt for ivrige i barnehagen, for han har plutselig begynt å vegre seg, vil ikke, sier "klarer ikke" osv. Tror faktisk det er viktig ikke å utøve for mye press hvis det ikke går av seg selv.. Satser på at han slutter til sommeren.
Amarie Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Presisering: Jeg mener ikke at foreldre med barn som slutter tidlig med bleier presser dem til å slutte.
lifa og Eline Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 har akkurat fylt 2 år men ikke i nærheten av bleoieslutt enda. prøver å få henne til å sitte på do når vi tar kveldstell men er ikke bestandig hun vil. Håper på bra vær til sommeren så hun kan gå mye naken og at nervene hennes er klare for å slutte med bleier da. Har en nabo der alle 3 ungene (2 gutter og 1 jente) alle slutett rundt 3 år.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 snuppa sluttet med bleie på dagtid rett før hu ble 2 år, sluttet på natten når hu var 2 år og 2 mnd poden sluttet med bleier når han var 1 år og 9 mnd, på dagen. Sover uten bleie på dagen, men har bleie om natten enda, er 2 år og 3 mnd....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Mi er 2 år og 2 mnd. Hun er IKKE klar for potta ennå. Prøver så vidt, hun synes det er morsomt, men skjønner ikke helt hva hun skal. Tenker hvis alle hadde svart, så hadde flertallet vært at de ikke hadde sluttet med bleie før rundt 3 år!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 Må si jeg er overrasket over at alle her har sluttet så tidlig med bleie. Selvfølgelig er det flott, men er det virkelig helt vanlig at barna blir tørre før og rundt 2 år? Gutten min blir 3 år i mai, og først siste uka har han begynt å tisse på do morgen og kveld. Det er han selv som har sagt ifra at han må tisse når vi har tatt av bleia for å ta morgen/kveldsstell. Synes det er flott jeg!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 Min er 2,2 år og ikke sluttet med bleie enda og tror det er en stund til. MEN, senest i dag faktisk når vi skiftet en bæsjebleie, så sa han æsj, æsj, æsj. Så det tyder på at han vet hva nr to er hvertfall;-) Tenker til sommeren, da skal han få løpe naken rundt. Kanskje bleieslutten kommer da? Hadde vært deilig å være heeeelt ferdig med bleier, hvertfall:)
M by M Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 Jenta mi er 2 år og 7 mnd. Hun tisser på do, men vil ikke bæsje enda, og jeg vil ikke tvinge henne til å slutte med bleie før hun selv bæsjer i do. Så vi venter på at hun gjør det. Hun går på do flere ganger om dagen og bleien er som regel tørr også om morgenen.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 Lukas er 2 år og 3 mnd, vi har ikke sluttet. Han er nok ikke helt klar enda, vi har do ring vi øver litt med....men tror nok vi drøyer til sommeren for å se om han virkelig er klar:)
stripete ullsokk Skrevet 23. februar 2008 #22 Skrevet 23. februar 2008 Her sluttet og mini når h*n var 2.3 år, men det var kun av eget ønske. Mor hadde ikke tenkt så langt enda, hadde tenkt nå til sommeren jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå