Gå til innhold

Om dere bodde i enn engelsk talende land, hvilket navn hadde dere valgt da??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du, med de svært begrensede muligheter man har til utheving på dette foraet, så velger jeg å utheve bokstaven T i dette ordet.

Jeg kjenner nok norsk rettskriving ganske inngående. Jeg beklager på det sterkeste dersom du ble støtt av min utheving.

Vanskelig. Det er på en måte eksotisk med norske navn i utlandet, men samtidig kanskje en hadde vært redd for at barna ble mobbet, måtte stave og forklare hele tiden. Men navn som Ingrid, Anna, Erik, Johan går jo greit i eng land også.

Anna

Julie/a

Andrea

Maria/e

Elisabeth

Benjamin

Martin

Thomas

Jacob

Christoffer

Liker altså navn som er "vanlige" i Norge, men som også er vanlige i engelsktalende land. Syns det blir litt harry i Norge med navn som er veldig engelske.

Annonse

De samme som vi valgte. Vi bruker to språk i familien, og vil ha navn som fungerer på begge språk. Men aner ikke hva navnet til et eventuelt neste barn ville bli. Muligens John eller Edmund om gutt, jentenavn er og forblir et problem. Engelske jentenavn har en tendens til å være råharry på norsk.

Mine ffavorittnavn er David og Julia. Hadde vi bodd i et engelsktalende land, ville vi nok fortsatt brukt Julia. David er derimot ikke så pent på engelsk, så da ville vi kanskje brukt Peter. Peter er nydelig på engelsk:-)

Hadde jeg derimot vært engelsk selv, og ikke trengte å ta hensyn til at navnet skal gå fint på norsk, ville jeg brukt Chloe og Elijah. Nydelige navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...