2små*og en på vei:) Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 jenta mi er alltid sår bak øret, ser så vont ut..kommer veske og er sårt..noen som vet hva jeg kan gjøre med det...$
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 lillemann bruker også å bli sår bak øre dersom vi ikke vasker og tørker ham godt der etter bad o.l. vi bruker å ha på potetmel eller pudder, da blir det så bra at=)
Gurine Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Egentlig ikke annet enn å smøre med en fet krem eller salve. Jenta mi på 3,5 har en tendens til å få tørre sprekker og sår bak ørene, og da prøver jeg å smøre der et par ganger om dagen, gjerne med sånn fet kuldekrem. Hvis det kommer ut veske går det kanskje an å prøve en sårsalve i starten, f.eks brulidin skal være ufarlig å ta på. Legen min har anbefalt meg å bruke brulidin på jentene mine hvis de har hatt sår noe sted, både rundt munn og ellers på kroppen. Det går nok fort over bare du smører i en periode slik at det ikke sprekker opp bak der. Ellers er det viktig å tørke godt bak ørene etter bad da, har sett at jenta mi fortere har fått sår hvis jeg har glemt å tørke henne godt nok.
trillemamma Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har måttet tørke gutten godt etter bad, også smøre med fuktighetskrem hver dag.
Zaratustra Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Prøv ringblomstsalve som fås i helsekostbutikker, den er kjempefin til det meste.
esmase Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Et annet råd er å være forsiktig når du tar av barnet genseren.Da får øreflippen ofte hard medfart,og sprekker lett.
2små*og en på vei:) Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2008 det er liksom helt oppe ved øret.. det stikker litt u, så det ligger brettet visst vi ikke passer på.. takk for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå