Gå til innhold

Dere som går på Riksen + litt om gangen i vår "kamp" for å få i gang IVF

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen av dere som har måtte få Sosialtjenesten i hjemkommunen til å gjøre en psykososial rapport om dere før dere kunne sette igang med IVF??

Som sikkert mange av dere har fått med dere - så har jeg lagt inn min historie her tidligere, og jeg har også spurt om det samme tidligere - men på generelt grunnlag uten å nevne spesifikt sykehus. Derfor ønske jeg å høre mer om det fra dere på Riksen.

Har vært i kontakt med 2 ansatte i kommunen her jeg bor, som aldri tidligere har opplevd at det må gjennomføres en psykososial rapport fra deres side ifm IVF. Han jeg snakket med på Barneverntjensten sa at de hadde hatt dette opp på et ledermøte i kommunen på tirsdag - fordi de ikke visste hvem som skulle ta seg av det og hvordan det skulle gjøres. I dag skal jeg snakke med dem igjen for å høre mer og (ikke minst) for å purre for å få igang dette. Han på Barneverntjeneste lurte på om Rikshospitalet hadde endret rutiner på dette området...

Så off.... vi føler oss veldig oppgitte både jeg og min mann.... følelse av at alt går i mot oss. I dag skal jeg ringe Porsgrunn og høre om ventetid og opplegg der..

Fortsetter under...

Hva er bakgrunnen for at dere må ha det? Har dere hatt spesielle problemer eller kontakt med barnevernet ang andre barn tidligere?

Jeg har aldri hørt om det før jeg. Er på Ullevål og der har ingen sagt noe om det.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi må ha det. Vi har aldri vært i kontakt med Barnevernet (unntatt ifm denne saken) og har aldri hatt behov for det heller. Legen som vi har på Riksen har feilaktig skrevet i brevet at vi har avlastning fra kommunen - noe vi ikke har. Har lyst til å be Riksen rette det opp og ringe kommunen selv og si at disse opplysningene er feil..., men har ikke orket å gjøre noe med det. Svigermor mener at vi må kreve en unnskyldning fra legen, men akkurat nå orker jeg ikke å gjøre noe med det.

Han hadde mange spørsmål når vi var inne 1. gang og 2. gang vedr avlastning i ft datteren vår, men vi sa som sant var at det var ikke noe problem - samt at datteren vår var i barnehage og i tillegg ramsa vi opp dem som kunne være barnevakt for datteren vår. Også sa han ja, dere har ikke hatt avlastning fra kommunen da, er det ikke slitsomt med 1 barn, husk at 1 barn er ingenting 2 er som 10 osv... Selvsagt avkreftet vi at vi hadde avlastning fra kommunen, husker også jeg nevnte at jeg ikke har tenkt tanken på det engang. MEN allikevel sender han dette brevet og påstår at vi får avlastning fra kommunen. Jeg synes det er utrolig frekt!!

Har nå tenkt å sende et brev til Riksen og be om kopi av journalen min med kopi av alle brev som er sendt ut - så jeg får se hva han egentlig har skrevet og ev kan kreve å få rette opp det at vi har avlastning, noe vi altså ikke har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...